عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳
ولایت حضرت علی(ع) گذرنامه عبور از پل صراط است و اگر مردم مسیر زندگی را بر مبنای ولایت برگزینند، خداوند در روز رستاخیز، از آب گواراى حوض كوثر ‏سیرابشان می کند.

عقیق:حجت الاسلام  محسن میرصادقی با تبریک عید ولایت، گفت: در روایات اسلامی عید غدیر از ارزشمندترین و والاترین اعیاد اسلامی است و در میان اعیاد دیگر همانند درخشندگى ماه در میان ‏ستارگان است.

وی افزود: در این روز پیامبر اکرم (ص) اعلام کرد که  امروز دین را بر شما تكمیل كردم که اگر به معنای این جمله بیاندیشیم  در می یابیم که اسلام بدون ولایت حضرت علی (ع) تکمیل نمی شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که ولایت حضرت علی (ع) گذرنامه عبور از پل صراط است، بیان داشت: اگر مردم راه زندگی را بر مبنای ولایت برگزینند خداوند در روز رستاخیز، از آب گواراى حوض كوثر به دست على (ع) ‏سیرابشان می کند.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان با اشاره به این که مطابق روایات، ولایت حضرت علی (ع) از مهم ترین مواردی است که در روز قیامت راجع به آن سئوال می شود، بیان داشت: در  روز عید غدیر می توان با یادآوری این نعمت بزرگ به مردم، در یافتن طریق صحیح زندگی و صراط مستقیم الهی و تکمیل دین به آنها کمک کرد.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به این که این  روز همان روزى است كه خداوند، ‏ابراهیم(ع) را از آتش رها ساخت و حضرت به شکرنه این نعمت الهی، این روز را روزه ‏گرفت، گفت: از اعمال برتر این روز، روزه گرفتن است که برابر 100 حج و عمره است، همچنین اطعام برادران ایمانی از ویژگى‏هاى‏ این عید بزرگ است كه بر آن تاكید فراوان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تصریح شده که در این روز مومنان هنگام دیدار یکدیگر بگویند"الحمدلله الذى جعلنا من المتمسكین بولایة امیرالمؤمنین و الائمه علیهم السلام" به این معنا که سپاس و حمد خداى را كه ما را جزو تمسک ‏جویان به ولایت امیرمومنان(ع) و دیگر امامان قرار داد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ابعاد مختلف وجودی امام اول شیعیان مانند شجاعت، عدالت، سخاوت، ایثار، گذشت، علم، آگاهی، معرفت، زهد و تقوا و ...، ابراز داشت: بشریت توان شناخت کامل امیرالمومنین(ع) را ندارد.

 وی افزود: مسلمانان و شیعیان باید این روز عظیم را گرامی بدارند و با برگزاری جشن و سرور در کنار برگزاری جلساتی برای شناخت واقعی مفهوم ولایت، در تعظیم روز عید غدیر سنگ تمام بگذارند.

 

منبع: حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین