عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
مداحی حاج سعید حدادیان و حاج محمد کمیل در حسینیه فاطمه الزهرا(س)
اینکه گفته می شود امیرالمومنین و سایر حضرات معصومین همه چیز را در عالم می دانند، این غلط است، آنها آن دانشی را می دانند که ارزش است، همه ی دانستن ها ارزش نیست...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عمادی و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج محمد کمیل، کربلایی محمد حسین حدادیان و کربلایی حسین فروغی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام عمادی را بخوانید؛

*آقا سید علی آقای نجفی می فرمودند: انسان باید چشمه باشد نه آب انبار، که بعد از مدتی که از آن استفاده شد آبش کم نشود.

 *در برابر سید الشهدا همگی فقیر هستیم، دعای عرفه سیدالشهدا به انسان شناخت میدهد، در عرفه آمده است الهی انا جاهل فی علمی، اگر یک آدم عادی این حرف را بزند مصداق دارد و درست است اما اینجا سیدالشهدا که عالم الغیب است  میگوید.

*اینکه گفته می شود امیرالمومنین و سایر حضرات معصومین همه چیز را در عالم می دانند، این غلط است، آنها آن دانشی را می دانند که ارزش است، همه ی دانستن ها ارزش نیست، مثلا در لیله المبیت حضرت علی علیه السلام به این که اگر در بستر پیغمبر بخوابد کشته نخواهد شد علم داشت؟ خیر نمیدانست وگرنه خوابیدن ایشان در آنجا دیگر ارزشی نداشت هرکس دیگری میتوانست بخوابد، بزرگترین اشتباهی که وهابیت می کند این است که نمی فهمد ما اگر به ائمه می گوییم خزائن العلم، یک قیدی نیز دارد و آن هم باذن الله بودن است.

*خدا عمل را می دهد تا بشر ارزش پیدا کند؛ اگر سیدالشهدا در عرفه می گوید انا جاهل فی علمی، این جهل ارزش است، چون اذن الله مهم است فرقی نمی کند جهل باشد یا علم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین