عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش بین المللی «فی رحاب الامام علی(ع)» با حضور علمای برجسته یمن در آن مؤسسه خبر داد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر الهی خراسانی در نشست خبری همایش «فی رحاب الامام علی(ع)» که پیش از ظهر امروز در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: همایش «فی رحاب الامام علی(ع)» یا همایش «در سایه سار امام علی(ع)» با حضور 70 تن از علمای برجسته کشور یمن در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مقارن با 23 تا 25 مهمرماه 93 در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در نظر دارد با برگزاری این همایش علمی-پژوهشی، زمینه آشنایی بیشتر و تقویت روابط فرهنگی علمای امامیه و زیدیه را فراهم آورد.

او با بیان اینکه در این همایش 30 موضوع با عناوین مختلف برای بررسی ابعاد گوناگون اندیشه زیدیه در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: 60 تن از علما و پژوهشگران برجسته حوزه و دانشگاه مقالاتی را پیرامون موضوع اندیشه زیدیه به همایش ارسال کرده‌اند که در طی همایش ضمن انتشار خلاصه و اصل‌ آن‌ها به دو زبان عربی و فارسی، توسط مؤلفان ارائه خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری دو نشست عمومی و 4 کارگروه تخصصی در این همایش خبر داد و عنوان کرد: تعاملات فرهنگی امامیه و زیدیه، نهج البلاغه، عید غدیر و نشستی ویژه با هدف استماع دیدگاه‌های علمای زیدی، عناوین 4 کارگروهی است که در طی این همایش برگزار می‌شود.

الهی خراسانی در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای میهمانان یمنی شرکت کننده در این همایش اشاره و تصریح کرد: بازدید از مزار یحیی بن زید در شهر میامی و آشنایی با روند توسعه این بقعه مبارکه، بازدید از موزه‌ها و گنجینه ارزشمند نسخ خطی آستان قدس رضوی و شرکت در نماز با شکوه جمعه در جوار مرقد شریف امام هشتم(ع)، از برنامه‌هایی است که در حاشیه این همایش برای میهمانان یمنی پیش بینی شده است.

او با بیان این مطلب که در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از کتب و نسخ خطی مربوط به زیدیه و آثار خطی علمای زیدیه موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی برپا خواهد شد، اظهار داشت: حسب هماهنگی، یک شماره از روزنامه «القدس العربیه» و ویژه نامه اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به زبان عربی در روزهای برگزاری این همایش به معرفی کشور یمن، رخ دادهای اخیر آن و جایگاه زیدیه در این کشور اختصاص خواهد یافت.

الهی خراسانی در پایان اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند با معرفی و برقراری ارتباط میان چهره‌های برجسته دو اندیشه امامیه و زیدیه، زمینه ارتباطی مستمر میان این دو جریان شیعی را فراهم آورد.

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین