عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
جانشین رئیس سازمان بسیج از اخذ مجوز برای بازسازی واقعه غدیر در ۱۱۳ نقطه کشور خبر داد و گفت: درخواست‌هایی برای اجرا درخارج از کشور داریم که در دستور کار ما قرار گرفته، سال آینده نیز در چند کشور مسلمان جهان اجرای بین المللی داریم.

عقیق:نشست خبری سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص تشریح برنامه‌های بازسازی واقعه غدیر در مرکز بسیج صدا و سیما با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار فضلی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت واقعه بزرگ جهان اسلام یعنی واقعه غدیر خم، به نقش تأثیرگذار بسیجیان و دستگاه‌های لشکری و کشوری اشاره کرد که با همکاری این مجموعه‌ها و دستگاه‌ها این واقعه تاریخ‌ساز تشیع با هدایت عالمانه مراجع بزرگ و عظام تقلید بازسازی شود.

وی با بیان اینکه برای انجام بازسازی واقعه غدیر به هدایت و همکاری علما نیاز بسیار داشتیم تصریح کرد: نزدیک‌ترین جغرافیا شبیه به غدیر خم را در سال 89 در قم و در کنار کوه خضر یافتیم که با حضور بیش از 70 هزار نفر اجرا شد. در سال 90 هفتاد نقطه در سال 91 صد نقطه و در سال 92 در 120 نقطه اجرا داشتیم.

مجوز بازسازی غدیر در 113 نقطه کشور

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امسال این مراسم در زمان و مکانی که با سرزمین حقیقی مشابهت‌هایی دارد بازسازی می‌شود و شیعه و سنی و همه مردم از آن بازدید می‌کنند. امسال با همکاری دولت و خانواده نیروهای مسلح، صدا و سیما، موسسات فرهنگی و آحاد مردم این مراسم در روز عید اجرا خواهد شد. مجوز بازسازی غدیر در 113 نقطه بعد از دیدار با مراجع گرفته شد.

مراسم زیارت غدیریه در مناطق مختلف راهیان نور

سردار فضلی در ادامه سخنانش به درخواست‌هایی برای اجرا در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این درخواست‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر همین اساس سال آینده در چند نقطه از جهان مانند چند کشور مسلمان اجرا خواهیم داشت. امسال مراسم زیارت غدیریه را در مناطق مختلفی از راهیان نور برگزار می‌کنیم.

وی به دشمنان جهانی کشور همچون آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد که  و به دنبال اختلاف شیعه و سنی هستند و افزود: تکفیری‌ها و داعشی‌ها که امروز به نام و در قالب اسلام گرد هم مرکزیت یافته‌اند، هدفی جز اختلاف  میان شیعه و سنی ندارند و اتصال آنها به صهیونیست‌ها مشخص شده است.

سردار یعقوب سلیمانی مسئول اردویی و راهیان نور بسیج نیز پس از سخنان سردار فضلی گفت: ستاد بازسازی واقعه غدیر چهار سال است که کار خود را آغاز کرده و اقدامات خوبی را نظیر راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی الیوم به نشانی alyaum.ir، تولید مستند نباالعظیم که در حال پخش از شبکه یک سیماست، تهیه و تدوین نمایشنامه واحد بر اساس روایات متقن و قوی و تولید پویانمایی 20 دقیقه‌ای غدیر با همکاری مرکز پویانمایی بسیج به انجام رسانده است.

مردمی‌بودن بازسازی واقعه غدیر از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آن است

مسئول راهیان نور بسیج به بازسازی واقعه غدیر در سال 93 اشاره کرد و افزود: امسال این برنامه با حضور و همکاری و مشارکت 120 هزار نفر اجرا می‌شود. این در حالی است که در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر به تماشای این نمایش از نزدیک نشستند. بسیج هزینه بسیار کمی را برای این کار اختصاص می‌دهد. از ویژگی‌های بازسازی غدیر مردمی بودن آن است و به همین علت استمرار خواهد یافت و به فرهنگ تبدیل خواهد شد.

 


منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین