عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱
حجت الاسلام انصاریان در برنامه کوی محبت عنوان کرد:
حجت الاسلام انصاریان با اشاره به روایات نقل شده از پیامبر اکرم (ص) گفت: فضایلی در وجود امیرالمومنین(ع) خداوند قرارداده که اگر کسی فضایل آن حضرت را با معرفت بازگو کند مجموعه گناهانش مورد مغفرت قرار می‌گیرد.

عقیق:ویژه برنامه «کوی محبت»  با حضور حجت الاسلام والمسلمین امیر انصاریان در شب میلاد امام هادی (ع) به صورت زنده از حرم امیرالمومنین (ع) برروی آنتن شبکه دو سیما رفت.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با تبریک ولادت با سعادت امام هادی (ع) گفت: در این شب فرخنده در باب فضائل امیر المومنین (ع) باید بگویم نبی اکرم (ص) می فرمایند پروردگارم برای برادرم علی (ع) فضایلی قرارداده که اگر کسی فضایل آن حضرت را با معرفت نسبت به آن بازگو مجموعه گناهانش مورد مغفرت قرار می گیرد. در مصادر عامه آمده است عایشه همسر پیغمبر نقل می کند؛ از پیغمبر شنیده ام مجلسی که در آن گفت و گوی امیر (ع) باشد مجلس بندگی خداوند است.

وی در ادامه گفت : انبیاءالهی معرفت شان متفاوت با همه مردم است. وجودشان محل طلوع عنایت خاص خداوند است. پیغمبر می فرماید خداوند وقتی اراده خلقت کرد ابتدا نور وجود من و از نور وجود من نور علی را آفرید. بر همه انبیاء فرض بوده که اقرار به نبوت پیغمبر و ولایت امیر المومنین داشته باشند.

انصاریان در ادامه به دفن امیر المومنین (ع) اشاره کرد و گفت: امیر المومنین (ع) وقتی در بستر شهادت بودند وصیت هایی داشتند که به امام حسن (ع) فرمودند و درباره محل دفن خود گفتند وقتی برای دفن مهیا می شوید پشت تابوت را بردارید زیرا جلوی تابوت را ملائکه حمل کنند . تا نقطه مشخصی تابوت حمل می شود و بعد برروی زمین قرار می گیرد، خاک را کنار بزنید قبری آماده است برادرم حضرت نوح از خدا اجازه گرفت و برای من قبر را آماده کرده است.

وی در خاتمه تاکید کرد: محبت امیرالمومنین (ع) خودش عبادت محسوب می شود.

در بخشی از برنامه با حضورتعدادی از زائرین امیر المومنین در صحن حضرت زهرا(س) روی آنتن رفت مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات گفت: همه در ستاد عتبات تلاش کردند تا در شرایط سخت کار آماده سازی صحن حضرت زهرا (س) در زمان بندی مشخص انجام شود. این کار به دو فاز اول زیارتی و غیرزیارتی تقسیم شد. خوشحالم که در این برنامه اعلام می‌کنم تا پایان سال
۹۳ فاز زیارتی وغیرزیارتی به اتمام می رسد.

وی درباره پروژه صحن حضرت زهرا(س) گفت: با عنایت امیرالمومنین و حضرت زهرا توانستیم با دقت و در زمان مشخص شده پیش برویم این مجموعه در
۲۲۰ هزار متر آماده شده ۱۲۰ هزار متر مسقف برای زائرین آماده شده است.

بنابراین گزارش،همزمان با پخش برنامه کوی محبت دعای کمیل در صحن حضرت امیر (ع) برپا بود و جشن کوچکی در برنامه کوی محبت به مناسبت ولادت حضرت امام هادی (ع) برپا بود. کوی محبت تا عید غدیر هر شب از شبکه دو سیما با اجرای سید مصطفی موسوی به سفارش گروه معارف شبکه دو و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات به روی آنتن می رود.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین