عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
نرم افزار حدیث فطرت مشتمل بر مجموعه آثاری در موضوعات فرهنگ، تربیت و سیره اهل بیت(ع) تولید و روانه بازار شد.
عقیق: نرام افزار حدیث فطرت مشتمل بر مجموعه آثاری در حوزه فرهنگ و تربیت تولید شد.

بنابراین گزارش، لوح فشرده "حدیث فطرت" با دربرگرفتن متن 18 عنوان از آثار حجت الاسلام عبدالکریم پاک نیای تبریزی به زبان فارسی با موضوعات قرآن، دعا، اخلاق، سیره، فرهنگ و تاریخ از سوی شرکت خدمات نور رایانه وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تولید شده است.

در این نرم افزار کتاب هایی همچون "پدر، مادر، شما را دوست دارم"، "یک قرن وفاداری"، تربیت در سیره و سخن امام حسن (ع)"، "لقمه پاک و تاثیر آن در زندگی" و "عفاف سرچشمه زیبایی ها" به کاربر ارائه شده است.

جستجو به روش های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب های برنامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتقات کلمات و قابلیت های پژوهشی به همراه امکان یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن، از قابلیت های این نرم افزار است.

این گزارش می افزاید: در بخشی از کتاب " تربیت در سیره و سخن امام حسن (ع)" این نرم افزار عنوان شده است: در سيره تربيتى امام مجتبى (ع) مسائل تربيتى و نكات باريك روان شناختى قابل توجهى ديده مى شود، كه مى تواند به عنوان الگو و روش صحيح تعليم و تربيت كودكان مطرح شود و بهترين فنون پرورش كودكان براى والدين و مربيان است. اگر ما از نظر تربيتى به سيره و سخن آن امام معصوم نظرى بيفكنيم و از اين زاويه گفتار و رفتار آن حضرت را مورد بررسى و ارزيابى قرار دهيم، در سراسر زندگى آن بزرگوار شيوه هاى كارآمد تربيتى خواهيم يافت و راه هاى تغيير از وضعيت موجود به يك وضعيت ايده آل و مطلوب را كه به نوعى از اهداف تعليم و تربيت محسوب مى شود براى فرزندان و نسل جديد در پيش رو خواهيم داشت.

بر اساس روش تربيتى امام مجتبى عليه السلام بعد از اين كه به زمينه ها و بسترهاى مناسب در تعليم و تربيت پرداخته شد؛ با ايجاد ارتباط عاطفى و برقرارى محبت و صميميت بين مربى و متربى به كاهش تنش و فشارهاى روانى فرزندان كمك شايان مى شود.

در اين شيوه مسائل اساسى و ريشه دار تربيت، عوامل و نقش آفرينان در اين صحنه، شيوه هاى اصلاح رفتار و جلوگيرى از لغزش ها، صفات و شرايط مربيان، راه هاى مقابله با مشكلات و حل آنان و بالاخره تربيت دينى و جهان بينى الهى در كودكان و نوجوانان، اهميت ملجا و پناهگاه در تربيت، نقش الگو و سرمشق در اين زمينه، فرهنگ دعا و رابطه آن با تربيت فرزند، موانع و آفات تربيت، اهميت خانواده و نقش بنيادى پدر و مادر و مربيان، از جمله مواردى است كه در اين كتاب بر اساس رهنمودها و نكات مهم در زندگى امام مجتبى عليه السلام مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

شایان ذکر است، علاقه مندان برای تهیه نرم افزار حدیث فطرت می توانند با شماره تلفن 88305289 تماس بگیرند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین