عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
قاری بین المللی کشومان در جلسه آموزش قرآن؛
امیری گفت: قرآن و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) بسیار به صبر سفارش می کنند در واقع صبر مهم ترین شاخصه انسان های نیکواست.
عقیق: استاد محسن امیری، قاری پیشکسوت کشورمان در جلسه آموزش قرآن هفتگی خود با اشاره به مضامین آیه 35 سوره مبارکه حج گفت: خداوند در این آیه به مومنان بشارت بهشت می دهد و راه های دست یابی به رضوان الهی را معرفی می کند.

وی افزود: یکی از این راه ها ذکر و یاد خداست؛ ذکر به گفته نص قرآن کریم قلب را جلا می دهد و آرامشی زاید الصف به همراه دارد.بهترین راه برای گذر از سختی های زندگی ذکر خداوند است.

این استاد برجسته تصریح کرد: دیگر ویژگی مومنانی که نتیجه اعمالشان بهشت الهی است، صبر و استقامت در برابر مشکلات است.قرآن و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) بسیار به صبر سفارش می کنند در واقع صبر مهم ترین شاخصه  انسان های نیکواست.

خداوند در ادامه آیه 35 سوره مبارکه حج به کسانی که اهل ذکر خدا، صبر و استقامت،اقامه نماز و انفاق از آنچه که خداوند روزی کرده است، باشندبشارت بهشت می دهد.  

امیری در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که جلسات آموزش قرآن انسان ها را از خطاهای اجتماعی حفظ می کند؛ گفت: درس ادب و تربیت مهم ترین ویژگی شرکت کنندگان در جلسات آموزش قرآن است.افرادی که با آیات الهی مأنوس هستند و در مسیر قرآن کریم گام بر می دارند در جامعه نیز دارای شخصیت قابل احترامی هستند.

وی افزود: آنها علاوه بر شهرت در بین مردم محبوب نیز هستند، ما بزرگترها نیز باید سعی کنیم تا فرزندانمان دارای چنین شخصیتی باشند که جلسات آموزش قرآن این تأثیر را بر ذهن افراد می گذارد.یکی از نکات جالب توجه این است که هرکس با قرآن انس بگیرد در مسیر خلاف نمی افتد و بلاهای اجتماعی گریبان گیرش نمی شود.

اگر دشمنان از طریق تهاجم فرهنگی سعی بر نابودی اعتقادات و کیان جوانان را دارند، انس با قرآن می تواند اثرات این هجمه را خنثی کند.افراد اهل قرآن ذهن پاک دارند و به دنبال خوبی ها می روند؛ در مقابل افراد بد سرشت اهل کارهای ناشایست بوده و به دنبال های بد می روند.قرآن حجاب و پرده ای است که آدمی را نجات و به سعادت حقیقی می رساند،کسانی که اهل قرآن باشند هرگز به دنبال دوستان بد نمی روند.

وی با اشاره به برخی نکات فنی پیرامون تلاوت قرآن عنوان کرد: هرکس بنابر علاقه خود می تواند از هر استاد و سبکی تقلید کند،اما شرط آن داشتن صوتی توانمند و نفسی مناسب است،صوت، لحن و نفس نقش مکملی دارند.

بنابراین گزارش حجت الاسلام عابدین زاده، امام جماعت مسجد ولیعصر با اشاره به لزوم توجه به قرآن و اهل بیت(ع) در کنار هم عنوان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) هیچگاه جا پذیر نیستند،کسانی که گفتند قرآن ما را کفایت می کند و کاری با حضرت علی(ع) و خاندان پاکش نداشتند امروز به گمراهی بزرگی رسیده اند که شاهد آن هستیم.

وی افزود: قرآن کریم دارای سطوح مختلفی است که گاهی از درک و فهم بشر فراتر است، تفسیر این آیات نیازمند مفسر حقیقی است که اهل بیت(ع) هستند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین