عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
در برنامه کوی محبت مطرح شد
حجت الاسلام انصاریان با اشاره به فضایل و علم امیرالمومنین(ع) گفت: امروز آنچه به عنوان چالش در دنیا مطرح است فقر فرهنگی و معنوی است، دنیا چاره ای ندارد برای جبران فقرمعنوی خود از علوم اهل بیت بهره‌مند شود.
عقیق: ویژه برنامه «کوی محبت» جمعه شب (18 مهرماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین امیر انصاریان کارشناس مذهبی به صورت زنده از صحن حضرت زهرا (س) نجف اشرف روی آنتن شبکه دو سیما رفت. در ابتدای برنامه حجت الاسلام  نصاریان درباره علم امیر و فضایل ایشان گفت:سخن گفتن راجع به امیر المومنین (ع) کار بسیار مشکلی است. ما نسبت به وجود ایشان هم قاصر و هم مقصر هستیم. ما اگر سخنی می‌گوییم از دریای بیکران علم ایشان به اندازه وجود خودمان از علم ایشان می‌توانیم بهره‌مند شویم علم اهل بیت (ع)به اراده الهی به علم الله  متصل است.

وی در ادامه گفت: امیر المومنین (ع) بر فراز منبر خطاب به مردم فرمودند از من بپرسید قبل از اینکه مرا از دست بدهید یک نکته لطیف در این عبارت دیده می شود وقتی ایشان فرمودند سوال بپرسید یعنی برای سوال مردم مرز معین نکردند. ایشان تاکید کردند هر آنچه که می خواهید بپرسید.

کارشناس مذهبی برنامه کوی محبت درباره چالش های موجود در جوامع غربی گفت: دنیای غرب امروز از  فقر فرهنگی و معنوی  رنج می برد. دنیا درباره مجموعه نیازهای مادی بشر به خوبی عمل کرده است ودر جوامع پیشرفته در هر بابی نیازهای مادی بشر پاسخ داده شده است اما امروز آنچه به عنوان چالش مطرح است فقر فرهنگی و معنوی است، دنیا چاره ای ندارد برای جبران فقرمعنوی خود از منبع اصیلی که به عنایت خداوند  نزد ما قرار گرفته آن هم علوم اهل بیت است بهره مند شود. اگر درباره علم امیرالمومنین تحقیق کنند می بینند آنچه به عنوان معضلات فردی و اجتماعی مطرح است درمانش در مکتب امیر المومنین است.

اندیشمند مادی‌گرایی پس از مطالعه در علم امیر المومنین(ع) گفت: علی (ع)عظیم ترین شخصیت عالم است نسخه منفردی است که در شرق وغرب نمونه آن را پیدا نخواهیم کرد، برای درک مفاهیم عالی حیات باید به سراغ دانش ایشان برویم.

وی ادامه داد: یک فرد مسیحی نوشته است:دنیا چه می شد در هر دوره ای از ادوار خودش شخصیتی مثل علی (ع) در عقل و علم و دانش به او مراجعه کند. و اما علی به تنهایی برای تمام عالم تا پایان جریان هستی کفایت می کند. اگر بتوانیم مبانی فکری امیر را به دنیا معرفی کنیم الگوی بسیار مهمی است تا بتوانیم از معارف و دانش وجودی ایشان بهره ببرند. نهج البلاغه منبع عظیم در اختیار ما است خداوند با وجود امیر نعمت هدایت رابر ما تمام کرده است.

انصاریان در ادامه گفت:نگاه امیر به انسان نگاه ممتازی است . در روایتی آمده که ایشان بعد از اتمام جنگ به یکی از اصحاب می گوید برویم بالای سرکشته های دشمن ، جنگ سختی بود و دشمن به سختی شکست خورده بود ایشان با دیدن اجساد دشمنان آرام آرام اشک ریخت. صحابه علت اشک امیر را جویا شد ایشان گفت: اینها را می بینم هر کدام از انسان ها لیاقت و استعداد را داشتند در مسیر کمال قرار بگیرند اما تاسف می خوردم از مسیر هدایت خارج شدند . وجود انسانی خود را ضایع کردند.

وی در خاتمه تاکید کرد:  انسان باید از خاک نشینی حرکت و به عرش نشینی مشرف شود. با عمل صالح توفیق قرب حضرت حق را بیابد.حضرت امیر فوق العاده مهرورز بودند.

در بخشی از برنامه که با حضورتعدادی از زائرین امیر المومنین در صحن حضرت زهرا(س) روی آنتن رفت مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات گفت: یکی از الزامات فعالیت عتبات وعالیات حفظ آثار ارزشمند تاریخی است. هنر ارزشمند پیشینیان را حفظ کردیم. این ها در سالیان متعدد و با کینه صدام دچار صدمه و خدشه شده بود که با حمایت فرزند آیت الله سیستانی توانستیم کتیبه های خشتی مس با روکش طلا را به ایران بازگردانیم و مرمت کنیم و ظرف دو سال گذشته این آثار را در ایوان نجف نصب کردیم. در حال حاضر کتیبه کامل با اشعار فارسی در دو طرف وروردی اصلی کتیبه در عرض یک متر و طول سه متر با طلا نوشته شده نصب شده که اثر بسیار ارزشمندی است.

بنابراین گزارش، برنامه «کوی محبت »تا عید غدیر هر شب از شبکه دو سیما با اجرای سید مصطفی موسوی به سفارش گروه معارف شبکه دو و مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات به روی آنتن می‌رود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین