عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین:
معاون استانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین گفت: پیام اصلی غدیر، بازگشت به تعالیم الهی است و وظیفه ما این است که با تمسک به جریان غدیر و آموزه های الهی و قرآنی، در مسیر نقشه الهی حرکت کنیم.
عقیق:حجت الاسلام رسول پاکزاد، در گفتگویی با اشاره به جایگاه غدیر در تاریخ اسلام، بیان کرد : در اسلام چهار عید  فطر، قربان، جمعه و غدیر داریم که هرکدام دارای اعمال و تکالیف خاصی است و عنوان عید در این عبارت ها، اسامی عید را تخصیص می زند.

وی افزود: بعضی افراد، عید را به جشن معنا می کنند و این معنا درست نیست و جشن لازمه عید است وعید به معنای بازگشت است، اما نکته اصلی در این موضوع ، منبع  بازگشت است که به چه چیزی باید بازگشت صورت گیرد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در عید فطر، انسان بعد از 30 روز روزه داری و عبادت، به فطرت خود بازمی گردد و این بازگشت را عید فطر می گویند.

مدرس دانشگاه های قزوین ادامه داد: عید قربان، با وظایف و اتفاقات این عید معنا می شود و حضرت ابراهیم(ع) به توحیدی برگشت و فرد موحدی شد که حتی دوستی و عشق به فرزند را از خود خارج کرد.

وی ادامه داد: در عید جمعه، مطابق آیات سوره جمعه، انسان باید از خرید و فروش و کارهای دنیایی فارغ شده وبه سوی نور و روشنایی و ذکر الهی حرکت کند.

معاون استانی دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های قزوین با ذکر این نکته که در عالم نقشه ها و راهکارهای زیادی برای زندگی وجود دارد، از غدیر به عنوان نقشه اصلی زندگی نام برد و گفت: غدیر، نقشه اصلی و الهی زندگی انسان در این دنیا است و معنای اصلی این عبارت هم این است که این عالم همچون مخروطی است که در راس آن یک قدرت بزرگتر قرار داشته و بقیه قدرت ها هم در طول این قدرت اصلی معنا و مفهوم پیدا می کنند.

حجت الاسلام پاکزاد ادامه داد: نقشه الهی در روز غدیر این است که خداوند، پیامبر(ص) و کتابی آسمانی را نازل کرده و احکام این کتاب آسمانی باید توسط پیامبر(ص) و در مرحله بعد توسط امام علی(ع) و ائمه(علیهم السلام) بر روی زمین پیاده شود و هر کس هم در مقابل این نقشه و خواست الهی مقاومت کند، اراده الهی بر او چیره خواهد شد.

وی اذعان کرد: وقتی انسان از مسیر نقشه الهی منحرف شده و در مسیر اجرای نقشه های دیگر قرار می گیرد، دچار گرفتاری های فراوانی می شود که نمونه هایی از آن را در جریانات سیاسی و اتفاقات دیگر  همچون شکل گیری گروه های تکفیری و معاند مشاهده می کنیم .

مدرس دانشگاه های  استان قزوین تصریح کرد: پیام اصلی غدیر، بازگشت به تعالیم الهی است و ریشه آن نیز قرآنی است و وظیفه ما این است که با تمسک به جریان غدیر و آموزه های الهی و قرآنی، در مسیر نقشه الهی حرکت نماییم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین