عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
یک مدرس حوزه:
‌مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان جامعه کبیره امام هادی (ع) را به عنوان سند مکتوب امام‌شناسی معرفی کرد و گفت: امام هادی (ع) در برهه‎ای از زمان مطالبی را مطرح کردند که در قالب جامعه کبیره صادر و هدف آن کسب راه صحیح امام شناسی بود.
عقیق: حجت‏‌الاسلام محسن نصیری در گفت وگویی اظهار کرد: شخصیت امام هادی (ع) به عنوان امام دهم شیعیان در زیارت جامعه کبیره بوده که تنها یادگار امام‎شناسی در مکتب جعفری است که ثبت شده است.

وی افزود: امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره را در برهه‎ای از زمان نوشتند که بعضی از مسائل دامن‎گیر شیعیان آن زمان بود که متاسفانه جامعه امروز ما نیز به آن مبتلا شده است.

نصیری در ادامه به نکاتی که در جامعه کبیره می‎توان به آن استناد کرد اشاره کرد و گفت: اولین نکته‎ای که می‏‌توان از جامعه کبیره دریافت کرد مربوط به این است که امام هادی (ع) چگونه تلاش می‎کردند تا ائمه معصومین (ع) را برای شیعیان بشناسانند و اینکه مردم برای بهتر زندگی کردن نیازمند الگو و راهنما هستند.

وی ادامه داد: در جامعه افرادی هستند که ادعای شناخت امام را دارند؛ گروهی که با افراط گرایش امامت و امام‎شناسی را کنار گذاشته‎اند و گروه دیگر غلوگویان هستند که از عبودیت خارج شده‌اند؛ که زیارت کبیره فرد را متوجه خداوند می‌کند تا فرد گرفتار غلو نشود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین