عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به نام گذاری عید قربان تا عید غدیر به نام دهه ولایت از سوی سازمان اوقاف گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی، برای چهارمین سال متوالی همزمان با عید غدیرخم در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر کشور برگزار می شود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هدف از برگزاری برنامه های جشن ولایت علوی، زمینه سازی برای حرکت جامعه اسلامی ایران به سمت معرفت بیشتر اهل بیت(ع) و ترویج و تبلیغ و انتشار ولایت امیرالمومنین(ع) در سطح جامعه و نیز ایجاد فضای معنوی در سطوح مختلف جامعه بویژه در میان نسل جوان است.

وی افزود: با توجه به هجمه های گسترده دشمنان اسلام بویژه فرقه ضاله وهابیت علیه اعتقادات مسلمین و شیعیان، سازمان اوقاف و امور خیریه درنظر دارد با برپایی برنامه های مختلف جشن علوی در سراسر کشور به تعمیق باورها و معرفت دینی مردم و خنثی سازی توطئه های دشمنان بپردازد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: به منظور اجرای هماهنگ جشن ولایت علوی در سراسر کشور دستورالعمل ویژه ای به سراسر کشور ابلاغ شده است.

شرفخانی، اجرای مراسم عقد اخوت، تجلیل از سادات خادم امامزادگان و بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان های شادی به سمت امامزادگان و تبریک این عید سعید به جایگاه والای آنان، مدیحه سرایی، شعرخوانی آیینی و قرائت خطبه غدیر خم را از جمله ویژه برنامه های جشن ولایت علوی در روز عید غدیرخم نامید و افزود: در انتهای برنامه ها نیز قرائت میثاق نامه غدیر که یک متن واحد به منظور تجدید میثاق با ولایت است پیش بینی شده است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین