عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
یک استاد حوزه:
یک استاد حوزه علمیه گفت: زندگانی امیرالمومنین(ع)اعجاب‌آور است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین رضازاده در همایش بین‌المللی باران غدیر در خراسان رضوی اظهار کرد: ما در طول تاریخ هیچ‌گاه نمی‌بینیم که فرمانده یک لشکر در اوج کشاکش جنگ به دیدار فرمانده لشگر دیگر برود و مطمئن باشد که زنده برمی‌گردد.

وی افزود: در جنگ صفین چنین اتفاقی افتاد و معاویه شبی با عمروعاص به دیدار امیرالمومنین(ع) آمدند و تا صبح با ایشان صحبت کردند و صبح امیرالمومنین(ع) آنها را که روی خود را پوشانده بودند مجددا به لشگر معاویه برگرداند بدون آنکه هیچ مساله‌ای آنها را تهدید کند.

رضازاده خاطرنشان کرد: وقتی که معاویه به عمروعاص پیشنهاد داد که به ملاقات امیرالمومنین(ع) بروند عمروعاص به او گفت مگر دیوانه شده‌ای اما معاویه پاسخ داد که اگر فکر می‌کنی خطری ما را تهدید می‌کند مطمئن باش که علی(ع) را نشناخته‌ای.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی که دانشمندان جهان اسناد تاریخی را مورد مطالعه قرار دادند به این نتیجه رسیدند که تنها سندی که در تاریخ نشان دهنده اوج عدل و عدالت یک حاکم است نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آنها بعد از مطالعه زندگانی امیرالمومنین(ع) به این نتیجه رسیدند که زندگانی این مرد شگفت‌انگیز است زیرا هیچ‌کس چنین برخوردهایی را با کسانی که به او بدی کرده‌اند و از جمله قاتلش نمی‌کند.

رضازاده در ادامه گفت: وقتی که ابن ملجم را به نزد امیرالمومنین(ع) آوردند به او فرمود تو کار بزرگی انجام دادی و به امام حسن(ع) توصیه کردند که با او بد رفتاری نشود واز همان غذایی که به حضرت(ع) داده می‌شود به او نیز داده شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: سازمان ملل می‌گوید که زندگی امیرالمومنین(ع) شگفت‌انگیز است در حالی که ما باید بگوییم که علاوه بر زندگی خود ایشان زندگانی کسانی که در مسیر علی‌(ع) حرکت می‌کنند نیز شگفت‌انگیز است، زیرا ما هنگامی که شرح حال بزرگان را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که عقل انسان از میزان رشد ترقی معنوی رهپویان امیرالمومنین(ع) متعجب می‌شود.

رضازاده گفت: به همین دلیل است که در روایات نقل شده که هر کس با محبت امیرالمومنین(ع) از دنیا برود نمی‌میرد مگر آنکه از آب کوثر بنوشد و رستگار شود.

در بخش دیگری از این همایش خانم لیندا غدار از اندیشمندان لبنانی و شاگردان جورج جرداق طی سخنانی اظهار کرد: علی‌ابن ابی‌طالب پیشوای عدالت انسانی از سپیده دم تاریخ تاکنون است که با مقاومتی خستگی‌ناپذیر برای اجرای عدالت در جهان کوشیده و در صف اول دفاع از انسانیت ایستاده است.

وی افزود: امام علی(ع) ارزش‌های انسانی را در قالب کلام خود به مردم می‌فهماند و از همین روست که جرج جرداق ابعاد انسانی زندگی امیر المومنین(ع) را مدنظر خود قرار داد و در کتاب‌های زیادی زوایای زندگی او را بررسی کرد.

غدار تصریح کرد: اولین چیزی که نظر جرج جرداق را نسبت به امیرالمومنین(ع) جلب می‌کند توجه بالای امام به همزیستی مسالمت‌آمیز ابناء بشر با یکدیگر است.

این اندیشمند لبنانی خاطرنشان کرد: جلوه‌های عملی و اصیل اسلامی در رفتار امیرالمومنین(ع) متبلور است و ما می‌گوییم که او هرگز حاضر نیست اندیشه خود را به مخالفانشان تحمیل کند زیرا انسان‌ها در دیدگاه علی(ع) عیال‌الله هستند و بایستی به آنها احترام گذاشت.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین