عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
امام جمعه شیراز
نماينده ولي فقيه در فارس با اشاره به نقش ويژه امام هادي(ع) در افزايش بصيرت شيعه، تبيين ظلم حكومت عباسي و رهبري فكري قيام هاي شيعيان، گفت: نقش امام(ع) در زنده نگه داشتن و شناساندن شيعه نقشي بي بديل است.
عقیق: آيت‌الله اسد‌الله ايماني در گفتگویی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام هادی(ع)، به فشارهاي شديدي كه از سوي حكومت عباسي به امامان نهم، دهم و يازدهم شيعه وارد مي‌شد، اشاره کرد و گفت: با وجود اين كه مجموع عمر اين سه امام بزرگوار به بيش از نود‌و‌ چهارسال نرسيد، اما توانستند رسالت حياتي خود را در آگاه سازي مردم و افشاي توطئه هاي عباسي به انجام برسانند.

وي با خاص توصيف كردن شرايط زماني امامان پس از علی بن موسی الرضا(ع)، آماده سازي جامعه براي غيبت و ظهور امام عصر(عج)، افشاسازي توطئه‌هايي كه حكومت عباسي پس از ولايت عهدي امام رضا (ع) براي خانه‌نشين كردن امامان شيعه روا مي‌‌داشتند و نقش رهبري فكري قيام هاي شيعيان عليه حكومت عباسي، را از رسالت‌هاي اين ائمه(ع) بزرگوار برشمردند.

امام جمعه شيراز ادامه داد: قيام هاي شيعيان كه آن روزها عليه حكوت غاصب عباسي شدت گرفته بود و نقش رهبري بي‌بديل امام محمد تقي(ع)، امام علي نقي (ع) و امام حسن عسكري (ع)، حكومت عباسي را برآن داشت تا فشار شديدي را بر اين امامان بزرگوار وارد كند و ايشان را به شهادت برسانند.

آيت‌الله ايماني افزود: نقش ويژه امام هادي(ع) در افزايش بصيرت شيعه، تبيين ظلم حكومت عباسي براي عموم مردم و رهبري فكري قيام هاي شيعيان از جمله دلايلي است كه حكومت عباسي را وادار به شهادت امام دهم شيعيان در چهل‌ويك سالگي كرد تا دوره امامت اين امام بزرگوار به بيش از سي‌وسه سال نرسد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان گفت: شهادت امام محمد تقي(ع) در بيست‌وپنج سالگي، شهادت امام علي نقي(ع) در چهل و يك سالگي و شهادت امام حسن عسكري(ع) در بيست و هشت سالگي، نشان از اهميت و شرايط خاص امامت در اين دوره دارد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین