عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
رئیس موسسه حضرت ولی عصر(عج):
رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) گفت: غدیر یک رخداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه پیام جاودانی اسلام برای همه نسل ها در تمام عصرهاست.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، در همایش تبیین خطبه غدیر، در سالن همایش بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، در جمع پژوهشگران حوزه و دانشگاه گفت: غدیر تنها یک حادثه طبیعی در گذرگاه زمان نیست، بلکه درخشش نور هدایت خداوندی، در سراسر هستی است.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) ادامه داد: غدیر یک رخداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه پیام جاودانی اسلام برای همه نسل ها در تمام عصرهاست.

*غدیر؛ نقشه راه وحدت اسلامی

وی با تأکید بر اینکه غدیر موضوعی ساده از معارف اسلامی نیست؛ بلکه ملاک و معیار راستینی برای ایجاد وحدت اسلامی با همه اختلافات نژادی و فرهنگی است، ابراز داشت: غدیر معرفی بزرگترین آزادمرد بشریت است که کارنامه زندگی آن، سراسر افتخار، عزت و مجاهدت منحصر به فرد و مایه مباهات آزاد اندیشان است.

وی در این باره افزود: جورج جرداق مسیحی درباره حضرت علی (ع) می گوید" ای دنیا چه می شد که تمام نیروی خود را بسیج می کردی و برای هر عصری شخصیتی همانند علی را با آن عقل محکمش و قلب استوارش و شمشیر برانش به جامعه تحویل می دادی" .

*تکمیل رسالت نبی(ص)

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به هدف پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) خاتم پیامبران است و با رسالت ایشان پرونده نبوت برای همیشه بسته شد و از آن جایی که رسالت حضرت ویژه قوم و قبیله خاصی نبود و برای همه نسل ها در تمام عصرها مبعوث شده بود و شریعت ایشان تا ابد جاودانه است، باید برای زمان پس از خود کسانی را برگزیند که تبیین گر احکام الهی بر طبق مقتضیات هر عصر و زمان بوده و بتوانند پاسخ گوی مشکلات جهان باشند.

*همایش عمومی غدیر

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که همایش بزرگ و بی سابقه غدیر خم از جهات متعدد قابل تامل شگفت انگیز و منحصر به فرد است، خاطر نشان کرد: آنچه بر اهمیت این همایش ارزش مضاعف بخشیده است دعوت رسمی پیامبر(ص) از همه قبیله ها و افراد بود تا حساس ترین سخنان حضرت را گوش دهند و راه هر گونه عذر و بهانه ای بسته شود.

*فراگیری غدیر

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) به هدف پیامبر(ص) از این که فرمودند" آنان که حضوردارند، موظفند سخن مرا به گوش آنان که نیستند، برسانند" اشاره کرد و گفت: این سخن نشان می دهد که ولایت علی (ع) اهمیت ویژه ای دارد و پیام غدیر فراتر از این است که تنها افرادی را در برگیرد که در آن همایش شرکت داشته اند.

*غدیر فرانسلی و فراعصری است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در پایان تصریح کرد: پیام غدیر باید مرز زمان را در نوردیده و از انحصار مکان بیرون آید و در تمام عصرها و برای همه نسل ها طنین انداز شود و همه را در بر گیرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین