عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
مسئول قرار گاه عمار گفت : امروز صهیونیست از جایی ضربه می خورد که روزی مقر یزید بوده است، استکبار و اسرائیل با ارتش سوریه می جنگد و این به خاطر آن است که مردم و ارتش سوریه اعتقاد به عاشورا دارند.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، در نشست "سوگواره بصیرت عاشورایی" در حسینیه امام خمینی (ره)در جمع عزاداران به درس های عاشورا و نمونه هایی از الگوهای عاشورایی در طول تاریخ اشاره کرد .

وی گفت:  یکی از درس های حادثه عاشورا ، قدرت ظاهری دشمن و یأس در برابر جبهه امام حسین (ع) است، آنچه که از جبهه دشمن در عاشورا می بینیم قدرت ظاهری و نیروی زیادی است که در برابر جبهه حق قرار گرفتند در صورتی که در بین خود، مستأصل  بودند.

مسئول قرارگاه عمار با بیان اینکه روز عاشورا در تاریخ قابل تکرار نیست ، افزود:  از تاریخ عاشورا تا به امروز جنگ های بسیاری در تمام دنیا اتفاق افتاده است ولی هیچ نبردی همانند حادثه عاشورا نبوده است ، به عنوان مثال در هشت سال دفاع مقدس با اینکه ایران در برابر چند ابر قدرت قرار داشت تنها مردان و جوانان به نبرد می رفتند اما با وجود این سخت بود ولی در عاشورا همسران و فرزندان، شاهد مرگ همسر، پدر و فرزندان خود بودند .

وی اظهار داشت : در روز عاشورا حضرت زینب (س) با اینکه می بینند اعضای خانواده شان  هر یک به شهادت می رسند ولی مأیوس نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه یکی از درس های بزرگ عاشورا این است که باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد و به قلب دشمن حمله کرد، افزود: امروز با استکبار دنیا درگیریم.

وی در ادامه گفت: قرآن کریم  شدید ترین دشمنان  اسلام را یهود عنوان کرده است و امروز صهیونیست با پشتیبانی ازسیاست های  آمریکا و عربستان سعودی به قتل عام شیعیان بحرین می پردازد .

وی با بیان اینکه "رافضی" کسانی هستند  که یزید را ملعون و حسین را مرحوم می دانند ، افزود: امروز در دنیا اسرائیل به کشورهایی که معتقد به عاشورا و پیرو مکتب امام حسین (ع) هستند حمله می کند و جبهه استبکار او را  حمایت می کند.

 مسئول قرارگاه عمار اظهار داشت: آنچه که ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس در برابر  ابرقدرت های جهانی حفظ کرد و دشمنان اسلام را شکست  داد اعتقاد سربازان اسلام به عاشورا بود.

حجت الاسلام و المسلمین طائب افزود:  با ظهور امام زمان (عج) و قیام جهانی این منجی عدالت، عاشورا به پیروزی واقعی خود دست خواهد یافت .

 وی با بیان اینکه امروز اگر اسرائیل می خواهد با هر نقشه ای وارد سرزمین اسلامی ایران شود، برای او امکان‌پذیر نیست یادآور شد: ما به خاطر اعتقاد به حضرت مهدی (عج) که ادامه دهنده راه کاروان عاشواراست در مقابل اسرائیل شکست نمی خوریم.

گفتنی است؛ سوگواره بصیرت عاشورایی در مشهد به مدت ده شب همراه با سخنراني، مداحي و نمايش هاي آئيني با هدف شناخت نقش کسانی که همراه با اهل بیت(علیهم السلام) بودند و افرادی که از ولایت در طول تاریخ فاصله گرفتند در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار می شود.


منبع: خبرگزاری حوزه

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین