عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: آمادگی استقبال از 4000 هیئت مذهبی و 10 میلیون نفر زائر در روزهای 28 تا 30 صفر امسال وجود دارد.

عقیق: محمود ممتاز دیروز در نشست خبری در صحن کوثر حرم مطهر امام رضا (ع) به بیان برنامه های آستان قدس رضوی جهت استقبال از زائران این بارگاه نورانی پرداخت و گفت: پیش بینی می شود در روزهای پایانی ماه صفر جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر به زیارت حرم علی بن موسی رضا (ع) مشرف شوند.


وی با اشاره به ایجاد ایستگاه های صلواتی جهت زائران امام رضا (ع) بیان داشت: تعداد 33 ایستگاه در قالب 10 ایستگاه درون شهری، 20 ایستگاه برون شهری و سه واحد سیار خدمات فنی در مسیرهای جاده سنتو، ملک آباد، فریمان و شهر مشهد در مسیر های مختلف آماده پذیرایی از زائرانی که با پای پیاده مشرف می شوند، هستند.


معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با اشاره به توزیع بن غذای متبرک بین زائران پیاده در مسیرهای مشخص افزود: تعدادی غذای متبرک به هیئت های عزاداری دارای پرونده در دفتر رسیدگی به امور هیئت های مذهبی اماکن متبرکه در روزهای آخر ماه صفر ارائه خواهد شد.


ممتاز از اختصاص رواق های شیخ حر عاملی، کوثر، غدیر، دارالحجه، مقبره شیخ طبرسی و شبستان های میلانی، سبزواری، تبریزی، نهاوندی و نجف آبادی جهت عزاداری 4000 هیئت مذهبی خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا از هیئت های مذهبی نمونه، برتر و برگزیده که در سال گذشته انتخاب شدند، تقدیر شود.


وی با اشاره به برنامه های حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام رضا (ع) یادآور شد: اجتماع عظیم عزاداران رضوی همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر روز پنجشنبه، 21 دی ماه در صحن جامع رضوی و مراسم خطبه شب شهادت حضرت رضا (ع) در روز جمعه، 22 دی ماه پس از نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب اسلامی و برنامه های دیگری در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

 

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی افزود: با توجه به اینکه در روزهای مشابه سال گذشته در ایام 28 تا 30 صفر نزدیک به 3700 هیئت به بارگاه ملکوتی امام هشتم مشرف شدند، توان استقبال از 4000 هیئت و دسته مذهبی وجود دارد.


ممتاز از محدویت تردد در برخی از قسمت های حرم مطهر امام رضا (ع) در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: در روزهای 22 و 23دی ماه بست های شیخ طبرسی و شیخ طوسی جهت ورود هیئت های مذهبی و بست شیخ حر عاملی برای خروج آنها اختصاص یافته است و صحن انقلاب اسلامی مخصوص آقایان و جهت تشرف هیئت های مذهبی خواهد بود و رواق دارالحجه نیز از ساعت 24 تا 4 صبح در اختیار هیئت های مذهبی قرار می گیرد.


وی جهت رفاه حال زائران امام رضا (ع) از آنها خواست تا با پرسنل و خدمه اماکن متبرکه همکاری کنند و رعایت حال سالخوردگان و کودکان را داشته و وسائل اضافی به همراه خود نیاورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به مسئولان گزارش دهند.


منبع: خبرگزاری دانشجو
کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین