عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
در ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت عنوان شد؛
آیت الله خزعلی با اشاره به دهه ولایت و امامت و نقش آن در گسترش غدیر گفت: نباید تنها منحصر به برگزاری جشنی در روز عید غدیر شود و به همین دلیل برگزاری یک دهه به نام امامت و ولایت گامی ارزنده برای گسترش فرهنگ غدیر است.
عقیق: آیت الله خزعلی؛ در ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت درباره اهمیت غدیر گفت: از آنجا که اجرای دستور خداوند و پیروی از امیرالمومنین (ع)به عنوان راه نجات و رستگاری بشر مستلزم آشنایی هر چه بیشتر مسلمانان با حقایق و پیام های این واقعه الهی است، نباید تنها منحصر به برگزاری جشنی در روز عید غدیر شود و به همین دلیل برگزاری یک دهه به نام امامت و ولایت گامی ارزنده برای گسترش فرهنگ غدیر است.

 وی افزود: اما نباید فراموش کرد که اميرالمومنين تنها به شيعيان اختصاص ندارد. بلكه همه انسانها بايد از آموزه‏هاي انساني وي بهره ببرند. و لذا غدیر عید تمامی جهانیان می باشد و تمسک جستن به سیره ی عملی امیرالمومنین (ع) و پیروی نمودن ازطریق ولایت تنها راه ایجاد وحدت و انسجام  و رسیدن به کمال و قرب الهی می باشد که می بایست وجهه ی همت تمامی مسلمین و بویژه شیعیان قرار بگیرد.

سردار رحیم صفوی در ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت با اشاره به اهمیت غدیر گفت: در رابطه با غدیر باید اشاره کنم به این موضوع که در اندیشه و جهان بینی توحیدی ما، غدیر علت اصلی تداوم دین و جاودانگی احکام الهی هست، غدیر ریشه تمامی فضیلت ها، شرافت ها، ارزش ها و به تکامل رسیدن هاست. اگر غدیر نبود رسالت بدون ولایت در توطئه های مکرر خناسان فرو می خشکید. آنگاه که رسالت با غدیر همیشه جاری ولایت پیوند خورد، دین الهی کامل شد که خداوند تبارک و تعالی فرمود: الیوم اکملت لکم دینکم. آری همانطوری‌ که دینمان با غدیر در گذشته کامل شده، امروز و فردای ما نیز در پرتو غدیر نور خواهد گرفت.

صفوی در ادامه افزود: ما بحث امامت را در امتداد رسالت رسول بزرگوار اسلام (ص) و در امتداد ولایت الله می دانیم .یعنی ما ولایت حق را با ولایت رسول (ص) که فرمود: اطیعوالله و اطیعوالرسول و اطاعت امیرالمومنین (ع)  را در راستای یکدیگر می بینیم. ما اعتقادمان بر این است که امام ترجمان سخن خداست و تشریح کننده ی احکام است و این سلسله تا حضرت بقیه الله ادامه داشته و در زمان غیبت حضرت ولیعصر نیزبر نیابت عام حضرت، علماء و مراجع بزرگوار تقلید از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری می دانیم.

وی گفت: من همین جا عرض می کنم که آیا امام راحل بزرگوارمان بدون عنایت امیرالمومنین (ع) و بدون عنایت و توجه حضرت صاحب الامر می توانست این انقلاب را به پیروزی برساند؟ لازم می بینم در همین مورد اشاره ای داشته باشم به واقعه ای در خصوص امام راحلمان. این واقعه دروقتی که حضرت امام (ره) در نجف در تبعید به سر می بردند اتفاق افتاده است، در آن روزها حاج آقا مصطفی (فرزند شهید حضرت امام) که شاگرد آیت الله کشمیری بوده چند مرتبه به پدر بزرگوارشان عرض می کنند که این آقای کشمیری عارف بزرگی هستند.

صفوی اظهار کرد: خوب است برویم و دیداری با ایشان داشته باشم که حضرت امام (ره) می فرمایند که آقا مصطفی حرفهای شما صحیح است ولی من دلیل لازم دارم ، این موضوع ادامه پیدا می کند تا اینکه حضرت امام روزی به آقا مصطفی می فرمایند: تو که می گویی ایشان عارف بزرگی هستند بروید و به ایشان بگوئید که من در فلان تاریخ چه خوابی دیده ام؟ که آیت الله کشمیری در جواب سوال آقا مصطفی می فرمایند که به پدرتان عرض کنید که شما خواب دیدید که فوت کرده اید و شما را در قبر می گذارند و زیر سر شما سنگی هست که شما را اذیت می کند، آقا امیرالمومنین (ع) می آیند و آن سنگ را بر می دارند و شما راحت می شوید.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در این موقع حضرت امام (ره) می فرمایند که بله من همین خواب را دیده ام، حالا برگرد و تعبیرش را بپرس. آیت الله کشمیری می فرمایند که این نجف به مانند قبر است، ایشان در مضیقه و تنگنا هستند و آن سنگ موانعی هست که در سر راه اهداف ایشان هست و آقا امیرالمومنین (ع) آن مشکلات را از سر راه ایشان بر می دارند و ایشان پیروز می شوند و بر می گردند به ایران و به اهدافشان می رسند. آقا مصطفی می گویند که در اینجا از آیت الله کشمیری سوال کردم که من در آن پیروزی جایم کجاست؟

وی در پایان افزود: آیت اله کشمیری در پاسخ می فرمایند که شما در آن زمان نیستید (می دانید که آقا مصطفی در سال 56 به شهادت رسید) نقل است که حضرت امام (ره ) هر شب ساعتی را برای زیارت قبر آقا امیرالمومنین (ع) می رفته اند. بین ایشان و امیرالمومنین (ع) چه گذشت که امیرالمومنین (ع) شاه را مثل یک تکه سنگ پرت کردند به بیرون از ایران؟ این در حالی بود که ارتش شاه تا دندان مسلح بود و امریکائی ها از وی حمایت می کردند.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین