عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
آیت‌الله جوادی آملی:
مفسر قرآن کریم گفت: خشکسالی یک امتحان الهی است و راهی ندارد به جز اینکه به ممتحن باز گردیم و در این زمینه بیان شده که شما به وظیفه خود عمل کنید، باران نازل می‌شود.
عقیق: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر دیروز در درس تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اگر زن به عظمت خود پی ببرد، می‌فهمد که می‌تواند احسن‌المخلوقین شود.

وی با اشاره به لفظ تبارک‌الله احسن‌الخالقین گفت: انسان احسن‌المخلوقین بوده که نشان‌دهنده این است که مخلوقی برتر از انسان نیست، بنابراین خداوند تبارک‌الله احسن‌الخالقین را درباره انسان فرمود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مادر از این قدرت برخوردار است که مظهر فیض و احسن‌المخلوقین شود و تمام فیوضات الهی که نسبت به این نطفه دارد، از مسیر نفس مادر می‌گذرد که این امر عظمت و مقام زن را روشن می‌کند، بنابراین پرورش احسن‌المخلوقین به دست زن است.

وی یادآور شد: خداوند رهبری هر چیزی را بر عهده دارد و خالق، کمال و مالک مطلق است و هیچ معبودی جز او نیست و خداوند از درون شما با خبر است که توطئه‌ و اقدامی را برای چه منظوری انجام می‌دهید.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: اگر انسان به کمال برسد از فیض خداوند بهره‌مند می‌شود زیرا خداوند بخشنده است و این خاصیت کامل بودن است که از مخزن او کم نمی‌شود، بلکه به فیض او اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه فیض خدا اختصاص پیدا کند، سبب افزایش فیض برای فرد می‌شود، این امر نه تنها مخزن الهی را کاهش نمی‌دهد، بلکه بر آن می‌افزاید.

وی یادآور شد: کار خدا مقصد و کمال لامتناهی است،‌ آسیبی به خدا نمی‌رسد و کمبودی برای وی ایجاد نمی‌شود، زیرا کمال محض است.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی مصون از تحولات است و عاملی از بیرون سبب خوشحالی و نگرانی خدا نمی‌شود، هر کسی مجموعه کفر، شکر و رضا را در دیوان عمل خود دارد و ذات اقدس الهی بین آنها داوری می‌کند.

وی با اشاره به سوره القیامت گفت: تمام کارهایی که انسان در دوران زندگی انجام داده و به عنوان سنت باقیمانده است، به او گزارش داده می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: خداوند مقصد محض و دائم‌الفیض است و کار خدا تعطیل‌بردار نیست و دائم در حال فیض است.

وی با اشاره به مسئله خشکسالی گفت: خشکسالی یک امتحان الهی است و راهی ندارد به جز اینکه به ممتحن باز گردیم و در این زمینه بیان شده اگر شما به وظیفه خود عمل کنید، باران نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر بشر صالح باشد، مشکلات و مسائل اقتصادی حل می‌شود و اگر نباشد، باران در دریاها می‌بارد.

وی یادآور شد: دو اصل کلی در دین آمده، اگر مردم به بیراهه نروند و اختلاس نکرده و با بیت‌المال بازی نکنند، به اندازه کافی باران نازل و سدها پر می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: خداوند بیان کرده اگر امتحان شدید، نماز و دعا بخوانید سپس منتظر شوید و از من بخواهید من به شما می‌دهم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین