عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
سیاح‌گرجی مطرح کرد
قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه جامعه قرآنی در حد توان در جلسات قرآن در حال عمومی کردن انس با قرآن است، گفت: بودجه و امکانات در اختیار دستگاه‌ها است و آنها بیش از جامعه قرآنی می‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند.
عقیق: «مسعود سیاح‌گرجی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی با اشاره به نقش مهم مسئولان در تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انس عمومی با قرآن یکی از مهم‌ترین مواردی است که با تحقق آن می‌توان به جامعه‌ای پویا رسید که البته در این راستا آموزش و پرورش وظیفه خطیری بر عهده دارد چرا که قشر وسیعی از جامعه را تحت آموزش قرار می‌دهد.

جامعه قرآنی در حد توان خود برای محقق کردن مطالبات رهبری فعالیت می‌کند

وی با بیان اینکه نهادها و مسئولان قرآنی باید برای تحقق انس عمومی با قرآن همکاری کنند، تصریح کرد: بودجه و امکانات در اختیار دستگاه‌ها است به همین جهت نهادها بیش از جامعه قرآنی می‌توانند در رابطه با انس عمومی با قرآن موفق عمل کنند.

سیاح‌گرجی با اشاره به وجود استعدادهای برتر برای فعالیت در عرصه‌های قرآنی، خاطر نشان کرد: جامعه قرآنی در حد توان خود با برگزاری کلاس‌ها و جلسات قرآنی اقدام به تربیت فعالان قرآنی می‌کند اما برای محقق شدن انس عمومی با قرآن باید فعالیت‌های فراگیر آن‌ هم توسط مسئولان صورت پذیرد تا تمامی اقشار جامعه، جذب انس با قرآن شوند.

وی با بیان اینکه یادگیری قرآن کریم مقدمه انس با قرآن کریم است، گفت: جامعه قرآنی با عمل به آیات الهی و فرهنگ‌سازی می‌توانند اقشار مختلف جامعه را به سوی یادگیری قرآن که یکی از مقدمات حرکت به سمت انس با قرآن است، هدایت کنند تا از این طریق قرآن در جامعه حکم‌فرما شود.

وظیفه سایر مسئولان در تحقق انس عمومی با قرآن کمتر از مسئولان حوزه قرآن نیست

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به لزوم توجه سایر مسئولان به فعالیت‌های قرآنی، افزود: تمامی مسئولان جامعه اسلامی موظف هستند که به دستورات قرآن عمل کنند و برای پیشرفت در این عرصه اقدامات عملی صورت دهند؛ بنابراین برای تحقق انس عمومی با قرآن نباید تنها از مسئولان قرآنی کشور توقع داشت.

سیاح‌گرجی با بیان اینکه توجه به مباحث قرآنی در جامعه کم‌رنگ است، تصریح کرد: بسیاری از مسئولان کشورمان نسبت به فعالیت‌های قرآنی کم‌توجه هستند به طوری که گاهی حتی از برگزاری مسابقات بین‌المللی نیز اطلاع کافی ندارند در حالی که برای انس عمومی با قرآن باید ابتدا مسئولان به برنامه‌های قرآنی توجه کنند تا مردم نیز به این امر اهتمام داشته باشند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین