عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
حجت‌الاسلام مقیمی‌حاجی در گفت‌وگو با فارس:
رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: برخی رسانه‌ها درباره بودجه دانشنامه فاطمی(س) آمار میلیاردی ارائه داد‌ه‌اند که این کذب محض است و این پروژه با کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان انجام شد.
عقیق:حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی درباره پروژه تمام شده دانشنامه فاطمی اظهار داشت: پس از انتشار دانشنامه فاطمی در شش جلد درباره زندگینامه صدیقه طاهره و سه جلد هم درباره مسائل حقوقی و اجتماعی زن خوشبختانه مراجع حوزه علمیه قم و آیات عظام از این اثر استقبال خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه دو مرجع تقلید «حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی» و «آیت الله نوری همدانی» نیز با انتشار پیام تصویری و سخنرانی خود در مراسم رونمایی از این اثر استقبال کردند، افزود: پیش و پس از مراسم رونمایی هم در خدمت آیات عظام تقلید وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، سبحانی و جوادی آملی رسیدیم و این بزرگواران از مجموعه و دست اندرکاران تدوین دانشنامه فاطمی تقدیر و تکریم داشتند و از این اثر به نیکی یاد کردند.

حجت‌الاسلام مقیمی‌حاجی در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت در طول 10 سال تولید دانشنامه به دو صورت این بود که در سال‌های ابتدایی تولید دانشنامه به صورت مقالات ساختاربندی علمی ـ پژوهشی همچون دانشنامه امام علی (ع) بود در دوره جدید دانشنامه ساختار مرسوم دانشنامه‌ای به خود گرفت لذا تمام مقالات بازسازی هم در ساختار قلمی، جامع مصالح و به لحاظ استناد منابع اصل و خوشبختانه اینگونه به سامان رسید.

وی با بیان اینکه در طول این 10 سال که ما در دو نوبت دانشنامه را نگاشته و بازنویسی کردیم جمعاً از مراحل علمی تا مراحل ارزیابی متعدد در گروه‌های علمی، نظارتی، ویرایش‌ علمی ـ‌ ساختاری کمتر از 300 میلیون تومان براساس اسناد به مراجع رسمی برای این دانشنامه خرج شد، افزود: هزینه‌های اجرایی نیز در طول 10 به کمتر از 500 میلیون تومان رسید.

رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی درباره اخباری که مبنی بر هزینه بیش از یک میلیارد یا چند میلیاردی دانشنامه مخابره شده گفت: این اخبار براساس اسناد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به مراجع رسمی صحت ندارد. این اسناد ریز در حوزه اداری مالی و مراجع ذی ربط پژوهشگاه تحویل داده شد.

حجت الاسلام مقیمی‌حاجی درباره پروژه در دست کار خود گفت: اولویت کنونی ما در پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی، مجموعه دانشنامه‌های قرآن شناسی است و در میان این دانشنامه‌ها، مجموعه دانشنامه علوم قرآن اولویت بعدی ماست که ان‌شاءالله در سنوات آتی این دانشنامه به ثمر می‌رسد و اکنون در نیمه راه قرار دارد.

به گزارش فارس، دانشنامه‌ فاطمی (س)، دائرةالمعارفی است شش جلدی و مشتمل بر یکصد و هفده مدخل کلان در دو بخش عمده: 1. تبیین زندگانی، سیره و تعالیم حضرت فاطمه زهرا(س) ( به مثابه‌ی الگوی عینی زن مسلمان) و 2. تحلیل علمی نظری مباحث مربوط به حرمت و حقوق زن، هویت و منزلت نهاد خانواده، با استناد به منابع اندیشه‌ دینی و توجه به آرای جدید و نظرها و نیازهای معاصر است.

این دانشنامه توسط جمعی از محققان در قطع وزیری و صفحات 2880 صفحه در شش جلد از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

این مجموعه ارزشمند با تخفیف ویژه در دهه امامت ولایت عرضه می‌شود و از ۱۵۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان تغییر قیمت داده است.

همچنین هزینه ارسال این دانشنامه از ۱۲ تا ۲۴ مهرماه در تهران و تمام نقاط کشور رایگان است.

علاقه‌مندان برای تهیه این دانشنامه با شماره‌های 88503341-88505402 تماس بگیرند یا به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین