عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
بیان تفسیر آیات ولایت و پاسخ به شبهات و برپایی جشن و سرور در مساجد همراه با برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات از جمله برنامه هایی است که همزمان با عید غدیر خم در مساجد برگزار می شود.
عقیق: حجت الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برنامه هایی که همزمان با عید غدیر خم در مساجد برگزار می شود گفت: به مساجد پیشنهاد شده است که همزمان با عید غدیر خم متناسب با نامگذاری هر شب، مراسم سخنرانی در یکی از شب های این دهه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این ایام در مساجد توسط شورای فرهنگی مساجد برنامه ریزی می  شود، بیان کرد: بیان و تفسیر آیات ولایت و پاسخ به شبهات، برپایی مراسم جشن و سرور در مساجد، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط و نیز مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات غدیر از دیگر برنامه هایی است که در این ایام در مساجد مورد توجه است.

وی قرائت زیارت جامعه کبیره مصادف با میلاد امام هادی (ع)، برپایی ایستگاه صلواتی با همکاری بسیج و شهرداری تبلیغات محیطی و پیرامونی و آذین بندی مسجد را از دیگر مواردی نام برد که همزمان با عید غدیر خم در مساجد صورت می گیرد.

کرمی با بیان اینکه ایام دهه امامت و ولایت «عید سعید قربان تا عید سعید غدیر» فرصتی ارزشمند برای تبیین، تبلیغ و تشریح فلسفه غدیر، پیام غدیر، شخصیت امیرالمؤمنین (ع) امامت و ولایت، ترویج اسلام ناب و اشاعه عرهنگ علوی، تصریح کرد: به همین جهت لازم است در مساجد نسبت به موضوع غدیر خم توجه ویژه ای صورت گیرد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین