عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
آیت‌الله‌ سبحانی:
ضمن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید آبرو و شخصیت افراد نیز حفظ شود.

عقیق:حضرت آیت‌الله سبحانی صبح امروز در درس خارج فقه با بیان این‌که نصیحت کردن آشکار در میان مردم تخریب شخصیت افراد است اظهار داشتند: به عنوان مثال اگر عاقدی متن عقد را اشتباه بخواند، صیغه محرمیت باطل می‌شود اما برای مطرح  کردن این موضوع باید به طور جداگانه و خصوصی، این مسئله را به عاقد یادآور شد، تا عقد را مجدد قرائت کند و به این صورت شخصیت وی نیز حفظ ‌شود.

ایشان با اشاره به این‌که مبلغان در ایام تبلیغ مبادا به گونه‌ای سخن بگویند که آبروی افراد زیر سوال برود گفتند: نباید با مطرح کردن برخی سخنان شخصیت افراد تخریب شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که در عین امر به معروف و نهی از منکر باید آبرو و شخصیت افراد را حفظ کرد افزودند: برای مثال اگر آقایان روحانی حدیثی را بر روی منبر اشتباه تعبیر کردند نباید همان لحظه به وی پاسخ داد، بلکه باید صبر کرد تا وی از منبر پایین بیاید و به صورت جداگانه و خصوصی با یکدیگر حدیث را معنا کنند یا این شیوه آبروی افراد محفوظ خواهد ماند.

معظم‌له در پایان با بیان این‌که اسلام دینی جامع و کامل می‌باشد خاطرنشان کردند: ائمه معصومین‌(ع) چهارده قرن قبل، جزیی‌ترین نکات و مسایل را مطرح کردند و آیندگان وظیفه دارند نسبت به آنها اهتمام داشته باشند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین