عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
امام صادق(ع): شما بدوستى ما نميرسيد مگر بواسطه‏ ى ورع و دورى از گناه و هر كس به پيشوائى اقتدا كرد بايد كردار او ...

عقیق:حضرت صادق عليه السّلام فرمود: بر شما باد به دورى از گناه و راست گفتن و برگرداندن امانت براى كسى كه شما را امين دانسته كه همانا اگر كشنده‏ ى حضرت امام حسين عليه السّلام شمشيرى را كه با آن امام حسين را كشته پيش من بعنوان امانت بگذارد خيانت نمى‏ كنم و باو برميگردانم.

و فرمود: سزاوارترين مردم بدورى از گناه آل محمّد صلّى اللَّه عليه و اله و پيروانشان باشند تا اينكه مردم به آنان اقتدا كنند زيرا كه آنان پيشوايانند براى پرهيزكاران پس اى مردم بپرهيزيد خدا را و اطاعتش كنيد زيرا نخواهيد رسيد برحمتهاى خدا مگر بوسيله پرهيزكارى و دورى از گناه زيرا كه خداى تعالى مى‏ فرمايد «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ»1

 و حضرت فرمود: بدانيد بخدا سوگند كه شما بر دين خدا و فرشتگانيد پس ما را به ورع و دورى از گناه و كوشش در كردار نيك و بسيارى عبادت يارى كنيد، و روايت كرده حضرت ابو عبد اللَّه عليه السّلام كه من با پدرم بودم تا اينكه به قبر و منبر پيغمبر رسيديم ناگاه گروهى از ياران پدرم را ديدم پس پدرم در مقابل آنان ايستاد و سلام كرد.

سپس فرمود: بخدا سوگند كه من شما و بوى شما و روح شما را دوست دارم مرا به ورع و اجتهاد يارى كنيد زيرا كه شما بدوستى ما نميرسيد مگر بواسطه‏ ى ورع و دورى از گناه و هر كس به پيشوائى اقتدا كرد بايد كردار او را انجام دهد سپس فرمود شمائيد سربازان خدا، شمائيد شيعيان خدا، شمائيد سابقون و اوّلون سابقون در آخرت بهشت ميروند ما به ضمانت خدا و رسول بهشت را برايتان ضمانت كرده‏ ايم شما و زنهاى شما پاكان و پاكيزه‏ گانيد و هر مؤمنى صديق و هر مؤمنه‏ اى حوريه بهشتى است.

و چه قدر حضرت على عليه السّلام به قنبر ميفرمود: مژده باد تو را و تو هم به ديگران مژده ده به آنها بگو به ديگران مژده دهند كه بخدا سوگند رسول خدا از دنيا رفت و او بر تمام امتش خشمگين بود غير از گروه شيعيان آگاه باشيد كه براى هر چيزى پيشوائيست و پيشواى زمينها زمينيست كه شيعيان در آن جاى گزينند و براى هر چيزى آبروئيست آبروى دين شيعيانند بخدا سوگند اگر شما نبوديد زمين اهلش را فرو مى‏ كشيد.

و كسى كه با آنها كه مخالف ما هستند اگر چه كوشش در عبادت هم داشته باشند مشمول اين آيه خواهند بود: «وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ خاشِعَةٌ عامِلَةٌ ناصِبَةٌ تَصْلى‏ ناراً حامِيَةً؛2 صورتهائى كه دراين روز بيمناكند عمل‏ كننده و رنج كشيده ‏اند وارد مى‏ شوند در آتش بسيار گرم. »

بخدا سوگند هر دعاى خيرى كه مخالف ما بكند در باره ‏ى شما شيعيان مستجاب مى‏ شود و نيست دعاى خيرى از شما مگر اينكه خدا براى او صد برابر آن دعا عنايت فرمايد و سؤال نمى‏ كند از شما مسأله ‏اى مگر اينكه چند برابرش براى او حاصل مى‏ شود بخدا سوگند روزه‏ دار شما در بوستان بهشت ميچرد.

بخدا سوگند حاجى و انجام دهنده‏ ى عمره ‏ى از شما از مقربين و خواص پيشگاه خدايند و شما تمامتان دعاكنندگانى هستيد كه دعايتان مستجاب است ترس و بيم بر شما نيست غمگين و افسرده خاطر مباشيد تمام شما در بهشتيد پس جاى بگيريد در درجات بهشت بخدا كسى از شيعيان ما نزديكتر به عرش پروردگار نيست خوشا بحال شيعيان ما چقدر صنع خدا در باره‏ ى آنان نيكوست.

بخدا سوگند حضرت امير المؤمنين فرموده كه شيعيان ما از قبرها بيرون آيند در حالى كه روهايشان ميدرخشد ديدگانشان روشن است كه امان بآنان داده شده مردم همه در آن روز بيمناكند آنان را ترس و بيمى نيست بخدا سوگند هيچ يك از شما براى نماز كوشش نمى‏ كند مگر اينكه فرشتگان او را در برگيرند خدا را بخوبى در باره‏ ى او ميخوانند تا وقتى كه از نماز فارغ شوند.

آگاه باشيد كه براى هر چيزى جوهريست و جوهر فرزندان آدم حضرت محمّد صلّى اللَّه عليه و اله و ما و شما باشيم و خداوند بسوى موسى وحى فرستاد، كه بهيچ وسيله ‏اى كسى بسوى من نزديك مى‏ شود مگر به ورع و دورى كردن از محرمات.

پی نوشت ها:
1-حجرات/
۱۴
2-غاشيه
۴.
3-إرشاد القلوب / ترجمه رضايى، ج‏
۱، ص246تا248.

منبع:افکار

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین