عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، گفت: همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع)، جشن بزرگ میلاد دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

عقیق:حجت الاسلام سيد جلال حسيني با اعلام این خبر، گفت: در ايام ميلاد امام دهم شيعيان، براي زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی برنامه‌هاي ويژه‌اي تدارك ديده شده است.

وي  ادامه داد: تبیین سيره و شخصيت امام هادي(ع)، قرائت زيارت جامعه كبيره، تبیین ویژگی های انسان كامل در كلام امام هادي(ع) از موضوعاتي است كه در ايام ميلاد امام علي النقي(ع) به آنها پرداخته مي‌شود.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي اضافه کرد: حجج الاسلام و المسلمين سيد مهدي ميرباقري، سيد محمد باقر موسوي شاهرودي و عبدالحميد واعظ شهيدي در مراسم جشن میلاد پیشوای دهم به ايراد سخن مي‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: مديحه‌سرايي مداحان و ذاكران اهل بيت(ع)، بيان احكام، قرائت ادعيه و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه هاست.

برنامه های ویژه زائران غیر ایرانی

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به ویژه برنامه های اداره امور زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در روز میلاد پیشوای دهم، افزود: حجت الاسلام و المسلمین شیخ ریاض الباوی در جشن میلاد امام علی النقی(ع) در بین زائران عرب زبان، در صحن غدیر به تبیین مناقب و فضائل امام هادی(ع) می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: بر پایی ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ، ﻗﺮاﺋﺖ ﻗﺮآن، قرائت دعای کمیل و ﻣﺪﻳﺤﻪ ﺳﺮاﻳﻲ وﻣﻮﻟﻮدی ﺧﻮاﻧﻲﻣﺪاﺣﺎن اﻫﻞ ﺑﻴﺖ (ع) از جمله برنامه های است که برای این گروه از زائران تدارک دیده شده است.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین سید نور عین حیدر نیز در جشن میلاد امام هادی(ع) ویژه اردو زبانان، در رواق کوثر حرم مطهر رضوی، به موضوع سیره اخلاقی و تربیتی امام هادی(ع) خواهد پرداخت.

وی در پایان از از برگزاری جشن میلاد امام دهم شیعیان(ع) ویژه زائران آذری، ترکی و روسی زبان خبر داد و گفت: برای این گروه از زائران نیز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین