عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف خبر داد
دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه از راه‌اندازی ۸ مرکز مجازی حفظ قرآن در کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
عقیق:دور سوم طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف در بقاع متبرکه و برخی از مساجد کشور در حال برگزاری است و سهمیه تعیین شده برای سال 1393 در حال کامل شدن است.

نام‌نویسی بیش از 300 هزار نفر در دور سوم طرح

حجت‌الاسلام «سید محمد‌کاظم موسوی» دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از نام‌نویسی بیش از 300 هزار نفر در این دور طرح خبر داد و گفت: نام‌نویسی در طرح تربیت حافظان قرآن همزمان با برگزاری دوره‌های حفظ همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 300 هزار نفر در دور سوم طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

وی از تکمیل سهمیه 24 استان در سال 93 خبر داد و گفت: سهمیه تعیین شده برای سال 93، 317 هزار نفر است که این سهمیه در 24 استان کامل شده و در سایر استان‌ها هم رو به تکمیل شدن است.

راه‌اندازی هشت مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در آینده نزدیک

موسوی از راه‌اندازی هشت مرکز حفظ مجازی قرآن در آینده خبر داد و گفت: مرکز حفظ مجازی قرآن که ذیل طرح تربیت حافظان قرآن فعال است در حال حاضر در شهر مقدس قم مستقر است که به دلیل تقاضای زیاد قرآن‌آموزان برای حفظ مجازی، بنا داریم در مناطق مختلف کشور هشت مرکز راه‌اندازی کنیم تا علاقه‌مندانی که قادر به حضور در کلاس نیستند با کمک استاد پشتیبان به حفظ قرآن کریم مشغول شوند.

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف در خصوص استان‌های محور در تربیت مجازی حافظان قرآن گفت: قرار است در استان‌هایی مانند؛ آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خراسان رضوی، همدان، تهران، فارس، قم و اصفهان، مراکزی راه‌اندازی شود تا اساتید با حضور در آن مراکز، داوطلبان استان‌های اطراف را برای حفظ راهنمایی کنند.

برگزاری آزمون حفظ موضوعی در روز 18 مهر‌ماه

موسوی از برگزاری آزمون مجدد حفظ موضوعی قرآن کریم در روز 18 مهر‌ماه خبر داد و گفت: کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم با 300 موضوع از مرداد‌ماه سال گذشته در بین قرآن‌آ‌موزان توزیع شد. به همین دلیل آزمون حفظ موضوعی سال قبل با 150 موضوع برگزار شد و قرار است روز جمعه این آزمون در 300 موضوع برگزار شود، همچنین آزمون حفظ موضوعی نوجوانان با 120 موضوع در همین روز برگزار می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین