عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
همایش مداحان بسیجی، عصر دیروز با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی، در قم برگزار شد.
عقیق: همایش مداحان بسیجی با همت سازمان بسیج مداحان سپاه علی بن ابیطالب(ع) و با حضور آیت‌الله مصباح یزدی، جمعی از مداحان اهل‌بیت(ع) و خانواده شهدای مداح، در سالن همایش موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد و در پایان مراسم از مداحان شهید قمی تجلیل شد.

آیت‌الله مصباح یزدی در این همایش با بیان اینکه قالب و محتوا در مداحی بسیار مهم است عنوان کرد: علاوه بر قالب و نحوه بیان در مداحی، نوع مطالبی که بیان می‌شود نیز بسیار مهم است و باید مطالبی را بیان کرد که آموزنده و موجب شوق انسان به معارف اهل‌بیت(ع) شود و نباید مداح هرچه به ذهنش رسید برای گریاندن مردم بیان کند.

وی با اشاره به اینکه عوامل دیگری هست که در مداحی باید مورد توجه قرارداد بیان کرد: اولین مورد داشتن اخلاص در مداحی است و باید درک کنیم که مداحی صرفاً یک حرفه و راه کاسبی نیست و یک خدمت بزرگی است به اسلام، تشیع، سیدالشهدا(ع)، امام زمان(عج) شهدا و علما و چیزی نیست که با مشاغل دیگر مقایسه شود و یک عبادت بزرگ است.

در این همایش همچنین، حمدالله مرادی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه در آستانه غدیر و محرم هستیم گفت: هدف از برگزاری این همایش این است که در این ایام در حد توان خودمان یک برنامه منسجم داشته باشیم و بین مداحان هماهنگی ایجاد شود تا بتوانیم انتظارات رهبری را براورده کنیم.

وی با اشاره به این که جلوگیری از تفرقه و تشنج بین مسلمانان یکی دیگر از اهداف این همایش است، بیان کرد: باید خروجی جلسات مداحی رضایت خداوند باشد و در این جلسات مواردی پیش نیاید که دشمنان اسلام از آنها سود ببرند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: باید در این جلسات از خرافه دوری شود و همان طور که رهبری فرموده‌اند باید چیزی بیان کنید که در اسلام مطرح شده است.

وی مقابله با دجال واره (ماهواره) را مورد توجه قرارداد و گفت: تقریباً برخی از مردم دچار دجالواره شده‌اند و باید سعی شود که جلوی این مسئله گرفته شود و مداحان می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

در ادامه سرهنگ فقیهی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه بن ابیطالب(ع) نیز با بیان اینکه از اینکه در خدمت مداحان اهل‌بیت (ع) هستم بسیار خوشحالم، گفت: مداحان جامعه ما امروز به عنوان فرماندهان لشکران مردمی ولی فقیه می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی بیان کرد: مسلمانان در صورتی می‌توانند موفق باشند که با اقتدا به امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان یک صدا در یک مسیر حرکت کنند و یک انسجام جدی در جامعه ایجاد شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: با اتصال به علمایی که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند می‌توانیم یک جامعه پرشور و حسینی و در مسر واقعی نظام اسلامی داشته باشیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین