عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
توسط شورای عالی قرآن؛
سومین سالگرد کرسی‌های اذان‌گاهی تلاوت در آستانه 23 سالگی شورای عالی قرآن در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
عقیق: اولین سالگرد کرسی های تلاوت شورای عالی قرآن مهرماه سال 91 در حسینیه الزهرا(س) برگزار شده بود. در دومین سال برگزاری این کرسی‌ها، دو کرسی دیگر در مسجد امام حسین(ع) و مسجد امام حسین(ع) نیز راه اندازی شد.

دومین سالگرد این کرسی ها نیز مهرماه سال 92 در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد. راه اندازی کرسی تلاوت در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیز در دومین سال برگزاری این کرسی ها اتفاق افتاد.

از دیگر برکات این کرسی‌های تلاوت، راه اندازی کرسی‌های ماهانه استانی است که تاکنون 2 کرسی در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان اجرا و به افق تهران از رادیو قرآن پخش شده است.

این کرسی های تلاوت اذانگاهی بوده و با پخش زنده از رادیو قرآن جمهوری اسلامی ایران به صورت یک، دو یا سه کرسی در هفته همراه است.

قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان در 75 کرسی مسجد بلال صدا و سیما، 132 کرسی  مجتمع امام خمینی(ره) و 15 کرسی دانشکده افسری امام علی(ع) به تلاوت قرآن و اجرای اذان پرداخته اند.

در مراسم دومین سالگرد، حجت الاسلام رنجبر، رئیس مجموعه بلال صدا و سیما، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن سخنرانی خواهند کرد. همچنین طبق روال گذشته از تعدادی از دست‌اندرکاران این کرسی های تقدیم به عمل خواهد آمد.

همچنین در هفتاد و ششمین کرسی تلاوت مسجد بلال که همزمان با این مراسم برگزار می شود، محمدرضا پورزرگری به تلاوت قرآن و محمدحسین سعیدیان به اجرای اذان خواهد پرداخت.

کرسی تلاوت مجتمع امام خمینی(ره) در این هفته این روز دوشنبه و همزمان با مراسم اجرا شده و محمد برخورداری به تلاوت قرآن و اجرای اذان می پردازد.

این مراسم از ساعت 11:30 تا 13 امروز  14 مهرماه در مسجد بلال سازمان صدا و سیما واقع در تهران، خیابان حضرت ولی عصر(عج)، خیابان بلال حبشی برگزار می‌شود.

در جنب مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر سه سال برگزاری کرسی های تلاوت برپا خواهد بود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین