عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
حجت‌الاسلام ناصر پناهی؛
مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: قربانی‌ کردن یک کار معمولی نیست که بگوییم به جای ذبح کردن، مثلاً درخت بکاریم، بلکه ذبح قربانی، نماد مبارزه با نفس و تسلیم محض در پیشگاه خداوند است که حاجیان در چنین روزی قربانی می‌کنند.
عقیق: حجت‌الاسلام ناصر پناهی مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه فلسفه قربانی کردن به داستان حضرت ابراهیم(ع) باز می‌گردد که از سوی خدا مأمور شد فرزندش را قربانی کند، اظهار داشت: قربانی کردن گوسفند نمادی از قربانی هوای نفسانی در پیشگاه خداوند باری تعالی است، قربانی کردن علاوه بر اینکه ثمرات فردی دارد، دارای آثار اجتماعی مانند اطعام دیگران و کمک به افراد ضعیف جامعه است.

وی فلسفه اصلی قربانی کردن را ذبح تمام خواسته‌های انسانی در برابر خداوند دانست و افزود: این عمل به عنوان یک کار معمولی در کنار سایر کارها نیست که بگوییم به جای ذبح کردن، مثلاً درخت بکاریم، بلکه ذبح قربانی نماد مبارزه با نفس و تسلیم محض در پیشگاه خداوند است که حاجیان در چنین روزی قربانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهی با تأکید بر اینکه عید قربان جزو شعائر الهی است، بیان داشت: هر کسی که شعائر الهی را زنده نگه دارد، در آن شعائر سهیم است، حالا عید قربان باشد، یا عید غدیر و سایر اعیاد، در واقع این شعائر، تبلور خورشید بر تمام مسلمانان است تا بار دیگر به آن‌ها یادآوری کند تا برنامه تازه‌ای را در زندگی خود آغاز کنند.

وی ادامه داد: همان گونه که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) فرمود: «أسلم»، تسلیم شو، حضرت ابراهیم(ع) این عمل را انجام داد و بالاترین مرتبه توحیدی را کسب کرد، اگر کسی می‌خواهد به دین الهی کمک کند، باید خالصانه در دین خدا حرکت کند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین