عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
مسوول تبلیغ و تهذیب حوزه امام صادق(ع)
مسوول تبلیغ و تهذیب حوزه امام صادق(ع) روز عرفه را روز معرفت‌افزایی بر درگاه خداوند دانست و گفت: عرفه بهترین فرصتی است که خداوند به واسطه این روز منتظر بندگانش است که به سوی او رهنمون شوند.
عقیق: حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگویی اظهار کرد: یکی از روزهایی که روز عظیم از آن یاد می‌شود، روز عرفه است که در آن سفره رحمت و احسان خداوند بر بندگانش که اطاعت و بندگی‌اش را به جا آورده‎اند، گسترانیده می‌شود.

وی افزود: ابلیس در این روز از نهایت عصبانیت و خشمگینی از انسان‎ها گریزان می‌شود؛ چراکه بندگان خدا را در حالت اطاعت در راز و نیاز معبودشان می‎بیند و خود را قادر به گمراهی آنان نمی‎یابد.

وی در ادامه به فلسفه عرفه اشاره کرد و افزود: هنگامی که حضرت جبرئیل(ع) به حضرت ابراهیم(ع) آموزش مناسک حج را می‌دادند به صحرای عرفه که رسیدند پس از اتمام آموزش از حضرت ابراهیم(ع) سئوال کردند که این مکان را شناختی و حضرت پاسخ داد نشناختم، که در این‌جا عرفه به معنای شناختن است.

مسوول تبلیغ و تهذیب حوزه امام صادق(ع) به اعمالی که در روز عرفه توصیه شده است اشاره کرد و یادآور شد: اعمالی که در روز عرفه توصیه به انجام آن شده است خواندن دعای عرفه، نماز، زیارت عاشورا و غسل است که برای کسب اطلاعات بیشتر علاقه‌مندان می‎توانند به مفاتیح‌الجنان مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین