عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
کتاب «فضائل امیرالمؤمنین(ع) در غدیر» همراه با خطبه کامل غدیر پیامبر اکرم(ص) به صورت موضوع‌بندی‌شده، به کوشش «حجت‌الاسلام اسدالله محمدی‌نیا» منتشر شد.
عقیق: انتشارات «سبط اکبر (ع)» کتاب «فضائل امیرالمؤمنین (ع) در غدیر» را که همراه با خطبه غدیر پیامبر اکرم (ص)، ادله مختلف بر امامت امیرالمؤمنین (ع) و پاسخ به پرسش‌های متنوع و منزلت عید غدیر است را به کوشش «حجت‌الاسلام محمدی‌نیا» منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

این کتاب دارای پنج فصل نظیر «ابلاغ ولایت در غدیر، روشی عقلانی و عُقلائی»، «غدیر در قرآن کریم»، «خطبه رسول خدا (ص) در روز غدیر»، «پاسخ به پرسش‌ها» و «غدیر، عید بزرگ امت اسلام» است.

در بخشی از کتاب «فضائل امیرالمؤمنین (ع) در غدیر» درباره «فضائل علی‌بن ابیطالب (ع) قابل حساب نیست»، می‌خوانیم: ای مردم! به راستی فضائل علی بن ابیطالب در نزد خداوند بزرگ که در قرآن نازل کرده است بیشتر از آن است که من در یک جلسه و یک مکان بتوانم آن را احصاء و شمارش نمایم، پس هر کسی آن فضائل را به شما خبر داد و برایتان بیان نمود تصدیقش نمایید.

در بخشی دیگر درباره «رستگاری در اطاعت از ائمه اطهار (ع)»، می‌خوانیم: ای مردم! کسانی که از خداوند و رسولش و حضرت علی و ائمه اطهار (ع) که بیان کردم اطاعت نماید، فوز و پیروزی بزرگی به دست آورده است.

در این کتاب درباره «پاداش سبقت گیرندگان در بیعت با ولایت حضرت علی (ع)»، آمده است: ای مرد! کسانی که در بیعت و پذیرش حضرت علی (ع) به عنوان امام و دوستی با او، تسلیم در برابر حکومت ایشان سبقت بگیرند، آنان رستگارانی هستند که در بهشت‌های پرنعمت جایگاهشان خواهد بود.

از جمله بخش‌های کتاب «فضائل امیرالمؤمنین (ع) در غدیر» می‌توان به «خیر و برکت در ولایت»، «فرق اکمال و اتمام»، «خلیفه و جانشین به دستور خداوند»، «بهترین وصی»، «وارث پیامبر (ص)»، «چرا پیامبر (ص) از ابلاغ ولایت هراس داشتند؟!»، «نسل پیامبر از حضرت علی (ع)»،  «افضل اعیاد امت اسلام» و «ثواب روزه عید غدیر»، اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، انتشارات «سبط اکبر (ع)» کتاب «فضائل امیرالمؤمنین (ع) در غدیر» را در 172 صفحه و با قیمت 5500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین