عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
خطیب توانمند تصریح کرد:
حجت الاسلام آخوند گفت: وی با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت(ع) با عزمی جزم به مقابله با این خانواده می پردازند، گفت: در تاریخ آمده است که مخالفان این خاندان بزرگ اعم از بنی امیه، بنی عباس، عثمانی و غیره تلاش های بسیاری برای نرسیدن اهل بیت (ع) به حق شان مصروف می داشتند.
عقیق:یکی از مراسمات همیشگی دفاتر و بیوت مراجع بزرگوار تقلید برگزاری برنامه ای در ایام شهادت اهل بیت (ع) و منتسبین به این خاندان می باشد. در این میان شهادت امام باقر (ع) که همراه با پدرشان به نوعی بنیانگذار حوزه های علمیه و فقه شیعی هستند بسیار مورد توجه علما و فضلا می باشد.

بنا بر این گزارش، در یکی از مراسمات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ آخوند از محققان و استاد سابق حوزه تهران به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اهل بیت(ع) با عزمی جزم به مقابله با این خانواده می پردازند، گفت: در تاریخ آمده است که مخالفان این خاندان بزرگ اعم از بنی امیه، بنی عباس، عثمانی و غیره تلاش های بسیاری برای نرسیدن اهل بیت (ع) به حق شان مصروف می داشتند.

سخنران این مجلس در ادامه به قرائت حکایتی پرداخت: ابوحمزه ثمالی نقل می کند که زمانی به دیدار ابو ربیع رفتم که از من پرسید از حج امسال چه خبر که پاسخ دادم یکی از نوکران ابن خطاب به هشام بن عبدالملک رو کرد و گفت سوالی از محمد بن علی ابن الحسین (امام باقر) خواهم پرسید که هیچ کس جز خدا و نبی اش نتوانند جواب دهند، ابن هشام بن عبدالملک به او گفت برو شاید خجالت زده اش کنی. نوکر با دبدبه و کبکبه ای به سراغ امام رفت و بی ادبانه و بدون آنکه سلامی کند گفت من کتب تاریخی و روایی بسیاری را خوانده ام لذا سوالی دارم که اگر جواب دهی می فهمم یا رسولی یا فرزند رسول. در این هنگام حضرت محمد باقر (ع) فرمودند هر چه می خواهی بپرس نوکر ابن خطاب پرسید یک آیه در قرآن است که خداوند به پیامبر اسلام می فرمایند از انبیای پیش از خود سوال بپرس فاصله میان حضرت محمد (ص) و انبیای قبل از خود چقدر است، امام پاسخ فرمودند آن چیزی که در ذهن توست بگویم یا آن چیزی که در ذهن بنده است، گفت هر دو را بگویید امام باقر (ع) فرمودند آنچه که در ذهن توست 600 سال و آنچه در ذهن من است 500 سال است. آن نوکر پرسید چطور خداوند به پیامبر اسلام می فرمایند از انبیایی که 500 یا 600 سال با او فاصله دارند دعا کند که امام جواب دادند وقتی رسول الله به معراج رفته بودند خداوند دستور دادند همه پشت سر ایشان نماز بخوانند، وقتی نماز را خواندند جبرییل فرمودند پیامبر از تمام انبیا سوال کن که در میان قوم شان چه گذشت، همکلامی میان حضرت محمد و انبیا در معراج ادامه یافت تا اینکه انبیا فرمودند پس از وحدانیت خداوند و رسالت حضرت محمد به مقام رسالت برانگیخته شدی.

حجت الاسلام والمسلمین آخوند ادامه داد: آن نوکر سوال دیگری پرسید، روزی می آید که زمین از حالت فعلی به حالت دیگری در می آید آن زمین چگونه می شود که امام باقر فرمودند زمین مانند چانه خمیر یعنی نان سپید می شود و مردم مشغول خوردن این نان می شوند تا زنده بمانند.

خطیب این مجلس خاطرنشان کرد: عزت همگی دست خداست لذا وقتی امام باقر (ع) به مجلسی وارد می شدند جمعیت گروه گروه شکافته شده و گرد ایشان جمع می شدند.

وی در پایان با اشاره به کمال و درجات علمی بی نهایت امام محمد باقر (ع) گفت: آدم به درگاه علم اهل بیت (ع) مستأصل می شود چه برسد به نوکر ابن خطاب.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین