عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
شام شهادت امام باقر(ع) در هیئت الزهرا(س) با مداحی حاج حیدر توکل و حاج احد قدمی
شیعه بودن یعنی رسیدن به همه افتخارات و کرامات و سرمایه ها. برای کسی که بنا دارد مسافر کوی حق باشد بندگی خدا یک شاخصه هایی دارد که همان شاخصه ها را شما در آیین تشیع می توانید پیدا کنید.

گزارش تصویری


عقیق: همزمان با شام شهادت امام باقر(ع) و ایام مسلمیه مراسم هفتگی هیئت الزهرا(س) با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش عقیق در ابتدای این مراسم حاج اکبر مولایی مداحی کرد و در ادامه حجت الاسلام بی آزار تهرانی به سخنرانی پرداخت. حاج حیدر توکل و حاج احد قدمی نیز دراین مراسم مداحی و نوحه خوانی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را بخوانید؛

_ در طریق استفاده از انوار و برکات ثقلین یعنی قرآن و عترت، ما با دو واژه در این ادبیات آشنا می شویم که یکی برگرفته از کتاب خدا قرآن کریم و دیگری از کلمات حضرات معصومین می باشد. در توصیف قرآن کریم مقامی برتر و بالاتر از عبودیت نداریم. یعنی آخرین مدالی که کسی بتواند در طریق توحید و معرفت الله برای خودش حاصل کند مقام بندگی و حیقیت عبودیت است.

_ شیعه بودن یعنی رسیدن به همه افتخارات و کرامات و سرمایه ها. برای کسی که بنا دارد مسافر کوی حق باشد بندگی خدا یک شاخصه هایی دارد که همان شاخصه ها را شما در آیین تشیع می توانید پیدا کنید.

_ این قدر باید رشد کرد که به مقام شیعه امیرالمؤمنین رسید که مقام و منزلت دارد. و شیعه امیرالمؤمنین امنیت تامه دارد. کسی که امنیت تامه می خواهد باید فقط و فقط در زیر پرچم محمد و آل محمد باشد یعنی باید شیعه شد. از طریق محبت می شود شیعه شد.

_ نوبرانه شهادت و قصه کربلا در صحنه کربلا  حضرت مسلم بن عقیل می باشد. چون وجوه شهادت شهدای کربلا در وجودش پیدا شد. آقا امام حسین در کربلا اولین کسی را که صدا زد مسلم بود. که این ها ثمره محبت است و این محبت عشق را به وجود می آورد. مسلم بن عقیل کشته محبت و عشق امام حسین شد.

_ امام باقر می فرماید که شیعه علی چند ویژگی دارد اولین ویژگی اش این است که اهل تواضع و خاکساری است. یکی از نشانه های تواضع بلند سلام کردن است. یک بچه هیئتی اگر می خواهد افلاکی شود اول باید خاکسار شود. دومین ویژگی امانت داری است. که در سیره حضرت مسلم می شود آن را جستجو کرد.

سومین ویژگی راست کرداری در عمل و گفتار است. نیت صاف باعث روزی زیاد می شود. رفتار خوب باعث طولانی شدن عمر میشود که همه آنها بر مبنای صداقت است. ادب و نیکی و توجه و نوکری و احسان به پدر و مادر یکی دیگر از ویژگی های شیعه است. آه پدر و مادر باعث زمین خوردن می شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین