عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
کارشناس فرق و ادیان؛
بدون تعصب می‌گویم تا کنون ندیده و نشنیده‌ام بهاییان یک دلیل منطقی برای نفی جهانی بودن و جاودانه بودن دین اسلام بیاورند و بالا‌تر از آن دلیلی بیاورند که فرقه خود را بر‌تر از اسلام معرفی کنند.
عقیق: حجت الاسلام سید هادی سید وکیلی، کارشناس کلام و فرق و ادیان در گفتگویی اظهار کرد: هر فرد از لحاظ رشد عقلی و فکری و علمی به جایی رسیده که می تواند با استفاده از اصول بیان شده در دین جاودانه اسلام مسائلی را که نیاز دارد بیابد. به تعبیر فقها، دین اصول را بیان می کند و بر عالمان و فقیهان است که فرع ها و نیازها را از آن خارج کنند. اما بهاییان با افکار و ادعای خود این رشد عقلی و فکری انسان را در دنیای امروز به هیچ عنوان نمی پذیرند در حالی که ادعای آنها غیر از این است.

وی در پاسخ به این شبهه که بهاییت معتقد است دین باید با علم پیشرفت کند و این پیشرفت های علمی با دین 1400 سال پیش سازگاری ندارد، گفت: ببیند منشا علم و دین چیست؛ حقیقت و واقعیت است که این دو هرگز نمی توانند از نظر حقیقت و واقعیت با یکدیگر در تعارض باشند چرا که دو حقیقت وجود ندارد و اصلا اسلام تعالیم خود را با "إقرا؛ خواندن" - نه خواندنی - بلکه با علم، با قلم و نوشتن شروع کرد و اسلام همیشه ترغیب به کسب دانش کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: بزرگترین اوج تمدن بشری حاصل یافته های مسلمانانی است که به همین دستور پیامبر(ص) و قرآن عمل کرده و دانش کسب کردند.

وی اضافه کرد: دوره اسلام، دوره نوشتن، خواندن، شاگردی، تدریس و استادی و تدوین علوم است وقتی این دین را در اختیار داریم نیازی به پیامبری بهاء الله نداریم که می گوید مس، طلایی است که یبوست گرفته و مریض شده و اگر هفتاد سال صبر کند، دوباره به طلا تبدیل می شود.

مولف کتاب "جغرافیای گسترش تشیع" بیان کرد: به طور مثال ما در قرآن کریم دستور داریم به آسمان نگاه کنید چطور برافراشته و ساخته شده، یعنی دستور به فضانوری، به سیر در زمین و در تاریخ داده شده و این دستورات اسلام است چطور توقع می رود ما این دین را رها کنیم و به دین جعلی گرایش پیدا کرده و آن را تصدیق کنیم که طلا و مس را در واقع مریضی جامدات می داند!

وی با تاکید بر اینکه ما دین اسلام را دینی می دانیم که با پیشرفت های علمی سازگار است، و در واقع مشکلی با پیشرفت علمی ندارد، گفت: اصول دین اسلام با اصول علم تنافی و تعارض ندارد البته گاه در تئوری های علمی به مسائلی برخورد می کنیم که صد در صد پذیرفته نیست و ممکن است دین در این نظریات، نظریات دیگری ابراز کرده و عالمان دین برداشت های دیگری داشته باشند اما این به معنای تعارض نیست.

حجت الاسلام سیدوکیلی ابراز کرد: به عنوان یک محقق آزاداندیش و بدون تعصب تا کنون ندیده و نشنیده ام بهاییان یک دلیل منطقی برای نفی جهانی بودن و جاودانه بودن دین اسلام بیاورند و بالاتر از آن دلیلی بیاورند که دین خود را برتر از اسلام معرفی کنند یا حداقل یک برتری نسبت به دین اسلام در آیین خود نشان دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بهاییت آیینی است که هنوز نتوانسته حتی یک سخن و حرف واحد در مساله جایگاه حسینعلی نوری به ما ابراز کند که با حرف های خودش هم سازگاری داشته باشد. ادعاها و سخنان بهاییت در خصوص این فرقه به نوعی زیر سوال بردن دانش بشری و قوای تعقل تمدن بشری بوده و با اصل تمدن و پیشرفت بشر مخالف است.

عضو انجمن علمی کلام حوزه علمیه قم عنوان کرد: انکار اسلام به عنوان برترین دین که آمده تا بشر را از منجلاب های فکری و اخلاقی نجات داده و انسان را به سعادت و کمال بشری برساند، به نوعی انکار جامعه آرمانی است و دلیل آن هم نشناختن زوایای دین، عدم مطالعه قرآن و اسلام و عدم مراجعه به دانشمندان در مواجهه با سوال است.

حجت الاسلام سید وکیلی یادآور شد: بهاییت اگر حرفی برای گفتن دارد، بیاید و حرف خود را در مجامع علمی، نزد عالمان مطرح کنند و جواب سوالات خود را بگیرند یا اگر ادعایی دارند، ادعای خود را اثبات کنند اما آنها تا امروز نتوانسته اند ادعاهای خود را اثبات کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین