عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
یک کارشناس دینی مطرح کرد:
حجت‌الاسلام ناصر شکریان گفت: امام باقر(ع) مؤسس و بنیانگذار حوزه علمیه شیعه، نهضت فرهنگی انقلاب فرهنگی تشیع و احیاءگر سبک زندگی اسلامی است.
عقیق: حجت‌الاسلام ناصر شکریان کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت امام محمد باقر(ع) و اهمیت برگزاری دعای عرفه، افزود: دعای عرفه دعایی است که خداوند به آن  شرف و شکوه بخشید و تکریم و تعظیم کرد و سفره بذل و رحمت خود را در این روز پهن کرده است و اهمیت این روز چنان بزرگ است که به فرموده امام صادق(ع) یک ماه مبارک رمضان با آن برابری می‌کند.

وی همچنین با بیان حدیثی از امام باقر(ع) و نقش ایشان به‌عنوان مؤسس نهضت فرهنگی تشیع ‌با تشکیل حوزه علمیه و تربیت شاگردان برجسته پیرامون خصایص شیعیان ادامه داد: شناخت شیعیان در جامعه در کلام امام محمد باقر(ع) در مواردی از جمله؛خود را برتر ندیدن، ادای امانت،‌ خشوع و تواضع،‌ ذکر خدا را همواره بر لب داشتن،‌ اقامه نماز،‌ روزه،‌ نیکی به والدین و رسیدگی به ایتام و همسایگان،‌ صداقت در گفتار و رفتار،‌ تلاوت قرآن و.. . است و در ادامه امام (ع)‌ می‌فرماید انسان نباید به اعمال و عبادات خود مغرور شود.

شکریان در ادامه به حضور تکفیری‌ها و داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: با تشکیل انقلاب اسلامی ایران در جهان و الگو شدن این نظام مقدس در دنیا به‌ویژه در میان ملل اسلامی، توجه مستکبرین عالم به‌ویژه غرب و آمریکا و برخی دول عربی مرتجع منطقه و حتی شوروی به ایران معطوف شد.

وی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی ایران که برخواسته از اسلام ناب و مبانی شیعی است منافع غرب و شرق اقتضا می‌کرد تا با همکاری برخی دولت‌های عربی به‌ویژه سعودی‌ها در مقابل این نظام ایستادگی کنند و برای تحقق خواسته‌های خود از روش‌های مختلفی از جمله تهدید،‌ تحریم، جنگ نظامی و حتی جنگ نرم و فرهنگی استفاده کردند.

شکریان اضافه کرد: دول غربی با همکاری آمریکا با بهره‌گیری از وهابیت و عربستان سعودی برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران و جلوگیری از الگوسازی این نظام با ایجاد بدل‌سازی و شبیه‌سازی انقلاب اسلامی شبکه‌های تروریستی مانند القاعده به وجود آوردند که داعش و امثال آن شعبه‌های آن است.

وی با بیان این نکته که گروه‌های تکفیری حاصل سال‌ها تلاش وهابیت در منطقه و جهان است، اظهار کرد: این گروه‌ها با استفاده از آیات جهاد و شهادت در قرآن به دنبال ایجاد انحراف در مبانی اسلام ناب هستند و در این مسیر دست به هر جنایتی می‌زنند که بسیاری از مسیحیان،‌ یهودیان و حتی اهل سنت نیز قربانی این کشتار بی رحمانه آنها شده‌اند.

این کارشناس دینی با تاکید بر هوشیاری و آگاهی بخشی به محافل مذهبی از طریق روحانیون، هیئات مذهبی و مداحان،‌ تصریح کرد: وظیفه اصلی ما به‌عنوان مبلغین و منادیان اسلام ناب، معرفی اسلام معتدل به جهان است و وجود هیئات مذهبی و برگزاری محافل مذهبی در مناسبت‌های دهه ولایت و به‌ویژه محرم بهترین فرصت برای تحقق این امر است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین