عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
حجت الاسلام میردامادی گفت: خداوند کریم چندین مرتبه در قرآن به اهمیت شب زنده داری تاکید کرده اند و فرموده اند که نشانگان مومنان بیداری در دل شب است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد میردامادی، نویسنده و فعال حوزه های دین و فرهنگ در گفتگویی گفت: خداوند کریم چندین مرتبه در قرآن به اهمیت شب زنده داری تاکید کرده اند و فرموده اند که نشانگان مومنان بیداری در دل شب است.
وی ادامه داد: استغفار و انابه در همه حال خوب است اما بهترین زمان آن در میانه های شب و نزدیک به سحر است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) دایم الصم و الصلاه بودند، گفت: از عادات قشنگ و همیشگی علما، فضلا و مراجع تقلید نیز بیداری در دل شب و اهتمام به عبادت و مطالعه بود.

وی خاطرنشان کرد: این بزرگواران عادت داشتند در ابتدای شب خوابیده و در میانه های شب بیدار و تا طلوع آفتاب مشغول عبادت و تحقیق می شدند.

این نویسنده دینی با بیان اینکه عموم مردم باید نماز شب و فواید آن را جدی بگیرند، گفت: اهمیت این نماز برای روحانیون و طلاب مضاعف است همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند نماز شب برای طلبه واجب صنفی است.

این کارشناس برجسته دینی افزود: در احوالات حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره) چنین آمده است که در وصیت نامه شان نوشته بودند که هنگام دفنم سجاده ام را 70 سال بر روی آن نماز شب خواندم با من دفن کنید.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه نماز شب فواید بسیار دارد، گفت: در حدیث است کسی که نماز شب می خواند و می گوید حقیر هستم، دروغ می گوید.

این نویسنده حوزه های دین و فرهنگ در همین ارتباط افزود: مرحوم پدرم آیت الله سیدمحمد حسین میردامادی (ره) اهتمام جدی به تهجد و عبادت شبانه روزی داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم والده بنده مانند بسیاری دیگر از مراجع و بزرگان دین در نیمه های شب بیدار شده و مشغول عبادت خداوند متعال می شدند.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین