عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
آیت‌الله نظری خادم الشریعه
استاد حوزه با تاکید بر این که باید حقیقت واقعی شیعه را در غدیر جستجو کرد، گفت: جهان باید به سمت تفاهم و استمداد در حوزه غدیری پیش برود.

عقیق:آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، در پنجمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر، در جوار بارگاه حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به این که جهان باید به سمت تفاهم و استمداد در حوزه غدیری پیش برود، اظهار کرد: با استمداد از ولایت و امامت، باید به مقام روحانیت برسیم.

وی با بیان این که انسان باید به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشته باشد، افزود: اسلام بهترین تمدن را دارا است و باید این تمدن ناب بشری در جهان ترویج یابد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که حقیقت واقعی شیعه را باید در غدیر جستجو کرد، تصریح کرد: باید برگزاری اجلاس بین المللی غدیر در کنار مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع) را به فال نیک گرفت و از برکات آن بهره برداری کرد.

خاطرنشان می شود، کنگره غدیر در سال 86 با عنوان "کنگره جهانی دهه غدیر و انسجام اسلامی" در مازندران، در سال 90 تحت عنوان "همایش معنوی دهه غدیر" در مشهد مقدس، سال 91 در تهران با عنایت آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)"، در سال 92 در ساری به عنوان "نشست تخصصی و هم‌اندیشی دهه غدیر در استمرار عقیده معنوی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگ غنی شیعه" با حضور  آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و امسال نیز با موضوع "نئوتئوری دهکده معرفت" در قالب 14 ماده، در شیراز در حال برگزری است.

در این دوره از اجلاس، کشورهای روسیه، فرانسه، اسپانیا، لهستان، رومانی، نروژ، فنلاند، ایتالیا، بلژیک، آلمان، هلند، سوئد، مجارستان، یونان، واتیکان، اتریش، ترکیه، بلغارستان، بوسنی و هرزوگوین، ژاپن، کره جنوبی، آذربایجان، بحرین، افغانستان، بنگلادش، لبنان، مالزی، گرجستان، هند، اندونزی، عراق، اردن، کویت، عمان، پاکستان، فلسطین، عربستان، یمن، سوریه، تاجیکستان، قط، امارات، الجزایر، مصر، تونس، برزیل، کوبا، ونزوئلا و سوئیس حضور دارند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین