عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
آیت‌الله سبحانی گفت: توصیه به حجاج این است که در مقابل توهین‌ها، بردباری کنند و حتی به آنها سلام کرده، چرا که آنها از این طریق بیشتر ناراحت می‌شوند.

عقیق:آیت الله سبحانی مرجع تقلید در درس خارج خود در مسجد اعظم با بیان این‌که «درس خواندن واجب عینی است» اظهار کرد: حضور در مراسم دعای روز عرفه و روزه آن ثواب بسیاری دارد و مستحب است، اما شرکت در درس واجب می‌باشد.

وی با تاکید بر این‌که «انسان باید خداترس باشد تا از گناه بازداشته شود» تصریح کرد: در این صورت انسان فردی مقدس می‌شود که نسبت به جامعه مسئولیت دارد و باید با مردم مدارا داشته باشد.

 این مرجع تقلید با بیان این‌که «با عاقل باید مدارا و با جاهل باید بردبار بود» گفت: اخلاق تجار مسلمان که به اندونزی سفر می‌کردند موجب شد تا هزاران نفر به اسلام دعوت شوند.

سبحانی با اشاره به این‌که «شنیده شده در مسجدالحرام برخی از سعودی‌ها کنایه‌ها و توهین‌هایی انجام می‌دهند» به حجاج توصیه کرد که در مقابل آنها بردباری کنند و حتی به آنها سلام کنند، چرا که آنها از این طریق بیشتر ناراحت می‌شوند.

این مرجع تقلید در پایان افزود: اسلام همواره در آیات و روایات بر مدارا کردن با ضعیفان و مجروحان در میدان جنگ تاکید کرده است.

وی همچنین افزود: ان‌شاءالله مردم در مراسم دعای روز عرفه حضور پرشوری داشته باشند و درس خارج فقه روز شنبه عصر به دلیل دعای عرفه تعطیل می‌باشد، اما صبح برگزار می‌شود.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین