عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
آیت‌الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: انسان باید اخلاق نبوی داشته باشد و با مردم مدارا کند تا اخلاق وی مبلغ اسلام باشد؛ اکنون وجود اکثر مسلمانان در کشورها، مولود اخلاق مسلمانان است.
عقیق: آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: عرفه روزه‌اش مستحب است، ولی باید دانست که روزه گرفتن مانع از درس نیست و باید فرصت را مغتنم بشمارید تا به پیشرفت برسید.

وی با اشاره به خصلت‌هایی که راه بهشت را برای انسان میسر می‌کند، گفت: انسان باید حالت خداترسی داشته باشد و این حالت او را از گناه باز می‌دارد که همان حالت ورع است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در حالی که شهوت انسان را به سوی گناه دعوت می‌کند، خداترسی جلوی آن را می‌گیرد و مانع آن می‌شود و اینکه معلوم می‌شود انسان در درون علاقه به گناه دارد، ولی ورع سدی بین انسان و گناه است.

وی افزود: انسان دلش می‌خواهد که جلویش را بشکافد و پیش رود و حلال و حرام نشناسد، ولی ورعی دارد که مانع انجام این امور در وی می‌شود.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: انسان باید اخلاق نبوی داشته باشد و با مردم مدارا کند تا اخلاق وی مبلغ اسلام باشد، اکنون وجود اکثر مسلمانان در کشورها، مولود اخلاق مسلمانان است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین