عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
وقتی این نماز را به جا آوری، شیطان می‌گوید: واى بر من! ...

عقیق:توجه به اعمال روزهای خاص ماه های قمری از جمله تأکید‌ها اساتید اخلاق برای بهبود حال و احوال این روزهای ماست. از جمله این روزها؛ آخرین روز سال قمری یعنی روز پایانی ماه ذی‌الحجه است.

محدث بزرگوار «شیخ عباس قمی» در کتاب شریف «مفاتیح‌الجنان» به نقل از مرحوم «سید بن طاووس» نقل کرده‌اند که در این روز، دو رکعت نماز می‌خوانی و در هر رکعت، یک مرتبه سوره «حمد» و ده مرتبه سوره «قل هو اللّه» و ده مرتبه «آیة‌الکرسی» را می‌خوانی و پس از نماز این دعا را قرائت می‌کنی:

«اَللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فى هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَیْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ، وَنَسیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَیْکَ.
خدایا آنچه در این سال انجام دادم از اعمالى که مرا از آن نهى فرمودى و بدان راضى نبودى و من آن را فراموش کردم ولى تو فراموشش نکردى و پس از سرکشی کردنم بر تو مرا به بازگشت به سویت خواندى.

اَللّهُمَّ فَاِنّى اَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لى، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل یُقَرِّبُنى اِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنّى، وَلا تَقْطَعْ رَجآئى مِنْکَ یاکَریمُ
خدایا من از آن اعمال آمرزش می‌طلبم پس بیامرز آن‌ها را و هر عملى از اعمالى که مرا به تو نزدیک گرداند انجام دادم، پس آن را از من قبول کن و امیدم را از خودت قطع مکن اى بزرگوار.

به استناد این روایت، وقتی این نماز را به جا آوری، شیطان می‌گوید: واى بر من! هرچه در مدّت این سال زحمت کشیدم (و او را وسوسه کردم) با این عمل، همه را از بین برد و سالش را به خیر پایان داد!

 

منبع:سبک زندگی

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین