عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
حجت‌السلام محمدرضا زائری با اعلام خبر چاپ سه کتاب در همایش بین‌المللی «باران غدیر» گفت: کتاب‌هایی مربوط به «جورج جرداق» و «جورج شکور» و کتابی شامل آثار ادیبان مسیحی با نام «عهد جدید» در این همایش به چاپ می‌رسد.
عقیق: زائری با اشاره به چاپ چهار کتاب در همایش سال گذشته باران غدیر، درباره فعالیت‌های امسال در این زمینه گفت: در سال جاری سه کتاب را برای چاپ درنظر گرفته‌ایم. کتاب معرفی «جورج جرداق» اولین کتاب است و در تلاش هستیم تا کتاب با پیامی از خود او همراه باشد.

وی درباره کتاب دومی که امسال در همایش باران غدیر رونمایی می‌شود، ابراز کرد: کتاب «حماسه حسین» اثر تازه جورج شکور شاعر لبنانی و از طرفداران جمهوری اسلامی و مقاومت است که امسال رونمایی می‌شود.

زائری درباره کتاب سوم نیز اظهار کرد: کتاب «عهد جدید» کتابی شامل آثار ادبای مسیحی درباره ماجرای غدیر و محورهای مختلف شخصیت امیرالمومنین و نهج البلاغه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این چند سال اتفاق مهمی که در دانشگاه‌های کشور به وقوع پیوسته انجام چند پایان نامه دانشجویی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در همین زمینه است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیدار مهمانان همایش با مراجع عظام تقلید در قم

در ادامه این نشست هادی مولوی‌دوست با اشاره به برنامه‌هایی که در شهرهای مشهد و شیراز قرار است انجام شود، گفت: در این دو شهر دیدار میهمانان با امامان جمعه و نمایندگان ولی فقیه، حضور در سیمای استانی و دیدار با نخبگان علمی و فرهنگی این دو استان برنامه‌ریزی شده است.

وی درباره برنامه‌های همایش باران غدیر در شهر قم نیز گفت: قرار است میهمانان همایش با چند تن از مراجع عظام تقلید دیدار کنند که پس از هماهنگی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه این نشست، دبیر علمی همایش درباره تمرکز بر موضوعی خاص همانند سال‌های گذشته گفت: انتخاب موضوع ویژه در دوره‌های پیشین همایش به تناسب شرایط بوده است. مثلا موضوعاتی چون بزرگداشت پیامبر اسلام و بررسی جلوه های حادثه عاشورا که در دوره‌های پیشین برگزار شد، از این دست بود. امسال به جهت زمان برگزاری همایش که قبل از روز عید غدیر برگزار می شود، بیشتر تمرکز همایش بر روی خود غدیر و امیرالمومنین خواهد بود.

آلبوم موسیقی گروه ابومراد منتشر می‌شود

او در ادامه گفت: فکر می کنم امسال حضور گروه موسیقی «پروفسور ندا ابومراد» مورد توجه قرار گیرد. ابومراد به عنوان یکی از مهم‌ترین کسانی که با مضمون آیه های قرآنی و مناجات عرفانی امیرالمومنین شناخته می شود حضور دارد و اتفاق مهم و ویژه ای در همایش امسال خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش با اشاره به انتشار آلبوم موسیقی مجموعه قوالی که در سال‌های گذشته برگزار شده است، اظهار کرد: سعی می‌کنیم در سال آینده در جهت ثبت در دبیرخانه همایش آلبوم گروه ابومراد را نیز منتشر کنیم.

در پایان این نشست، محمدرضا زائری با اشاره به این مسئله که هنوز نتوانسته‌ایم بسیاری از ارادتمندان به ائمه (ع) در کشورهای مختلف را شناسایی کنیم، درباره فعالیت های همایش باران غدیر و حوزه هنری گفت: اعتراف می‌کنیم حجم کاری که در این سال‌ها در همایش باران غدیر انجام شده است در برابر عظمت امیرالمومنین(ع) و نیازی که مخاطب به آن دارد، کافی نیست و بسیار کم است.

وی افزود: البته در طول چند سال اخیر کارهای بزرگی در راستای برطرف کردن این نیاز رخ داده است اما لازمه این کار به وجود و داشتن امکانات بیشتری خواهد بود. اما با این روندی که حوزه انجام داده است مطمئنا شاهد اتفاقات بهتری در سال های آینده خواهیم بود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین