عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
استاد برجسته اخلاق حوزه
جبرییل به پیغمبر اسلام گفت از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ ارشاد مردم گمراه، کمک کردن به مظلومان و محبت کردن به فقرا و بیچارگان.
عقیق:آیت الله جلالی خمینی، بنیانگذار و تولیت حوزه علمیه جلالی خمینی و استاد سطوح عالی اخلاق و حوزه در میان جمعی از طلاب و نمازگزاران مسجد احمدیه به ایراد سخن پرداخت.

وی سخن خود را با قرائت این روایت آغاز کرد: جبرییل به پیغمبر اسلام گفت از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ ارشاد مردم گمراه، کمک کردن به مظلومان و محبت کردن به فقرا و بیچارگان.

استاد اخلاق و حوزه ادامه داد: مسئله ارشاد مردم گمراه بسیار مهم است به طوری که اگر فردی بتواند بی نمازی را با نماز، ضد انقلابی را انقلابی و یا بدحجابی را محجبه کند عملی بسیار بزرگی انجام داده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه حتی برخی از اهل مسجد نیز موضوع ارشاد را کنار گذاشته اند، گفت: بنده موافق شدت عمل در زمینه منکرات نیستم اما نباید بی تفاوتی در جامعه حاکم شود.

استاد سطوح حوزه علمیه افزود: حضرت علی ابن ابیطالب (ع) بر محمد مصطفی (ص) فرمودند آموزنده ترین مطالب را به من بگویید پیغمبر (ص) چنین پاسخ دادند اگر میزان اهمیت یک نفر را در یک کفه ترازو قرار داده و تمام آنچه را که آفتاب بر آن می تابد در کفه دیگر بگذاریم کفه اول برتری دارد.

آیت الله جلالی خمینی با اشاره به اینکه برخی خانواده ها نسبت به این مسئله سستی می کنند، خاطرنشان کرد: دومین چیزی را که جبرییل از دنیا دوست دارد کمک به مظلومان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به موضوع فلسطین داشت و گفت: به چند دلیل باید از فلسطین حمایت کنیم اولا مردم فلسطین انسان هستند و طبق فرمایش امام علی (ع) انسان ها یا در آفرینش با هم برابرند یا در مسلمانی.

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: ثانیا مردم مظلوم فلسطین مسلمان هستند و در روایات بسیار تاکید شده اگر کسی صدای مسلمان مظلومی را بشنود و بی تفاوت باشد بویی از مسلمانی نبرده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین مربوط به حمایت و دفاع از کشور ایران است.

آیت الله جلالی خمینی در همین ارتباط افزود: در واقع حمایت از مرزهای فلسطین دفاع از مرزهای ایران است لذا هر مقدار از آن مرزها حمایت کنیم از کشور خود حمایت کرده ایم.

تولیت حوزه علمیه جلالی خمینی با اشاره به اینکه متاسفانه فرد نالایقی مانند محمود عباس در رأس فلسطینیان است، گفت: یکی از مشکلات جهان اسلام علمای اهل سنت هستند چرا که این علما مانند علمای مسیحیت و یهودیت مرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که علمای شیعه در همواره تاریخ پاسدار کیان کشور و اسلام هستند همان طور که حضرت آیت الله العظمی سیستانی با یک فتوا صدها هزار نفر را برای مقابله با داعش بسیج کرد.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین