عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
مادر شهید علی خلیلی تقاضا کرد
مادر شهید علی خلیلی، خواستار اختصاص یک روز به امر به معروف همگانی شد.
عقیق: اعظم مشتاقی‌فر یکشنبه‌شب در دیدار با مدیران حوزه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، اظهار داشت: ما نامه‌نگاری‌های متعددی را انجام داده‌ایم که علاوه بر روزهای رسمی امر به معروف، یک روز به امر به معروف همگانی و تذکر لسانی اختصاص یابد که افرادی که ضابط قضایی نیستند و کارت ندارند نیز در این روز به تذکر لسانی بپردازند.

وی در مورد شهید خلیلی توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: علی در تهران همزمان با تحصیل در پایه پنجم حوزه به فعالیت‌های فرهنگی اشتغال داشت.

مادر شهید علی خلیلی ادامه داد: علی نگران جوانان و نوجوانان بود و دغدغه داشت که به راه‌هایی کشیده نشوند که مطابق آئین و فرهنگ ما نیست.

مادر شهید امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: علی با راهنمایی‌های حجت‌الاسلام حشم‌دار در بحث فعالیت‌های فرهنگی و مسجدی حضور پر رنگ داشت و همواره دل‌نگران برخی گرایش‌ها به فرهنگ غرب در رفتار و پوشش جوانان بود.

مشتاقی‌فر بیان کرد: علی همیشه با رفتار خوب به امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کرد و جالب اینجا بود که همیشه دور علی در هیئت یا در اردو شلوغ بود و بسیاری افراد که حتی توسط او از منکری نهی شده بودند علی را دوست داشتند.

وی یادآور شد: علی خیلی مهربان و با اخلاص بود و چون تنها با انگیزه الهی کارهای خود را انجام می‌داد کارهایش پیش می‌رفت.

مادر شهید خلیلی تصریح کرد: ما از مسئولان انتظار داریم که از فریضه امر به معروف و نهی از منکر غفلت نکنند.

این مادر شهید با اشاره به نحوه شهادت فرزندش که پس از تذکر به چند مزاحم نوامیس و دفاع از خانم‌های مورد آزار و اذیت رخ داده بود، گفت: هر حکمی که برای سلاح گرم هست باید برای سلاح گرم نیز در نظر گرفته شود که این افراد نتوانند به این سادگی حاصل زندگی مردم را از آنها بگیرند.

مشتاقی‌فر متذکر شد: ما در این دو سال و نیم نامه‌نگاری‌هایی بسیاری کردیم که با استناد به حادثه زدوخورد علی از موارد مشابه جلوگیری کنیم تا شاهد این نباشیم که فردی چند نفر را با قمه بزند و نیروی انتظامی اجازه شلیک نداشته باشد.

به گزارش فارس، ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۰ حجت‌الاسلام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از ۱۵ دقیقه در خون خود می‌غلتید.

علی خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می‌شد.

وی بهمن‌ماه دوباره در بیمارستان بستری و پس از یک ماه به خانه منتقل شد، اما سرانجام در بیمارستان بعثت دعوت حق را لبیک گفته و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به دیدار اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش شتافت.

امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر با سالروز تولید شهید خلیلی همزمان شده است که می‌تواند بهانه‌ای برای اجرای برنامه‌هایی در بزرگداشت آن شهید گرانقدر باشد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین