عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
پس از حملات مغرضانه غرب علیه حضرت رسول اکرم(ص) علی جمعه مفتی اعظم مصر کتابی را با عنوان «ارزش‌های اخلاقی در سنت نبوی» به زبان انگلیسی منتشر کرد.

عقیق: پس از حملات مغرضانه غرب علیه حضرت رسول اکرم(ص) علی جمعه مفتی اعظم مصر کتاب جدیدی به زبان انگلیسی با عنوان «ارزش‌های اخلاقی در سنت نبوی» منتشر کرد.

بنابر این گزارش، این اقدام علی جمعه پاسخی پیش‌دستانه به تلاش مجله موهن «شارلی ایبدو» فرانسه برای توهین مجدد به پیامبر اعظم(ص) در چهارشنبه آینده است.

این کتاب که توسط ابراهیم نجم مشاور مفتی مصر به انگلیسی ترجمه شده است، نمونه‌های اخلاق در اسلام را از سیده پیامبر اکرم(ص) ارائه می‌کند و با مخاطب قراردادن غرب نشان می‌دهد که رسول‌الله(ص) دارای شیوه و مسلکی خاص و برنامه تربیتی ویژه‌ای بوده است که با آن صحابه خود را تربیت می‌کرده است.

وی در این کتاب با اشاره به متربیان در دستان پیامبر اسلام(ص) نمونه‌های فضیلت، عفت، عدالت، صدق و محبت بوده‌اند، تاکید می‌کند که اسلام می‌تواند عقاید خود را به مبانی زیبا و اخلاقی ترجمه کند و به اهداف فاضله‌ای که موجب ایجاد صلح و امنیت در همه عرصه‌های دینی، مالی و ... و در زندگی همه انسان‌ها می‌شود، برسد.

بنابر این گزارش این کتاب ارزش‌های اسلامی چون نهی از ستمکاری، دعوت به اصلاح بین مردم، محافظت از محیط زیست، ایجاد روابط عادلانه با دیگر ادیان و تمدن‌ها و همچنین ارزش‌هایی چون قیمت محبت، کمک به یتیمان، ایثار و فداکاری و به‌ویژه معانی متعدد تسامح در دین اسلام، تواضع، وفاداری، امانت‌داری، ارزش سعادت و ارزش ساده‌زیستی و اتحاد و مسئولیت‌پذیری و ... را تشریح کرده است.

ابراهیم نجم مشاور علی جمعه گفته است این کتاب در راستای تلاش مفتی اعظم مصر برای تصحیح چهره نادرست از مسلمانان نزد غرب و آشنایی آنان با نبی رحمت نوشته شده است و امیدواریم این کتاب مانعی برای ادامه توهین‌ها علیه پیامبر اعظم(ص) باشد.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین