عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۰۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
عقیق: ماهنامه همشهری آیه که با رویکرد سبک زندگی دینی در موسسه همشهری منتشر می شود، در تازه‌ترین شماره خود پرونده‌ای را به شکرانه بهبود مقام معظم رهبری منتشر کرده است.

در این پرونده، گزارشی درباره عمل جراحی مقام معظم رهبری و بازتاب‌های داخلی وخارجی‌اش پرداخته شده و نگاهی به عمل جراحی 23 سال پیش معظم له نیز انداخته شده که در هر دو مورد، با مدیریت اخبار از حاشیه سازی دشمنان جلوگیری شد. حجت‌الاسلام محمد رضا زائری، کارشناس علوم ارتباطات که به عیادت رهبر انقلاب نیز رفته بود در گفت‌وگو با آیه، درباره روش‌های صحیح اطلاع رسانی چنین خبر مهمی نکته هایی را بیان کرده است. در این پرونده همچنین با برخی از عیادت کنندگان رهبر انقلاب گفت‌و‌گو شده که همه آنها به اتفاق به این نکته اشاره کرده‌اند که با دیدن مقام معظم رهبری روحیه گرفتند و از نکته سنجی و دقت نظر ایشان در حوزه فرهنگ غافلگیر شده‌اند.


علیرضا قزوه نیز در گفت‌وگویی مفصل با آیه از نگاه دقیق رهبر به شعر-به ویژه شعر آئینی و شعر انقلاب- گفته و نکاتی خواندنی درباره دیدار سالیانه شاعران با مقام معظم رهبری بیان کرده است. آیت‌الله خسروشاهی، آیت‌الله هاشم هریسی و حجت‌الاسلام محمد جواد زمانی نیز از دیگر افرادی هستند که در این پرونده، نکته‌هایی را درباره سبک زندگی رهبر انقلاب بیان کرده‌اند. همشهری آیه همچنین تمام اشعاری را که در ایام بیماری رهبر انقلاب توسط شاعران شناخته شده و گمنام سروده شده بود را جمع آوری و منتشر کرده است

.

***

پرونده دوم همشهری آیه، ویژه‌نامه‌ای است درباره «خنده حلال» که در آستانه اعیاد بزرگ اسلامی قربان و غدیر منتشر شده است. در این پرونده این مطالب به چشم می‌خورد:

مرور نگاه اسلام به انواع خنده؛ از تبسم تا قهقهه.

گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمد حسن راستگو که می‌گوید اسلام دین گریه و اندوه نیست.

گزارشی از پشت صحنه برنامه خندوانه که قصد دارد «خنده سالم» را آموزش دهد و دفاع تمام قد حجت‌الاسلام زائری از خندوانه.

گفت‌وگو با حجت‌الاسلام صفری که در فضای مجازی به «آخوند باحال» معروف شده و نگاه موافق و مخالف به برنامه‌های او.

و مرور خاطرات شیرین منبری‌هایی که سعی می‌کردند با چاشنی لبخند مردم را موعظه کنند، از شیح احمد کافی و مرحوم فلسفی گرفته تا آیت‌الله مجتهدی و شیخ محسن قرائتی.

***

همشهری آیه در سرویس خانواده خود نیز مثل همیشه مطالبی را در حوزه سبک زندگی دینی منتشر کند. در این سرویس گزارشی درباره مضرات دخالت‌های بیجا در زندگی زوج‌های جوان و تاکید دین بر بازی با فرزندان منتشر شده است که دکتر موسوی تهرانی و دکتر طاهره محسنی دراین باره نکاتی را بیان کرده‌اند. گفت‌وگوی مفصلی نیز با خانواده وحید شمسایی، آقای گل فوتسال جهان انجام شده که تاکید بسیاری بر حجاب اسلامی‌ و پوشش برتر که همان چادر مشکی است دارند. همسر و دختران شمسایی در این مصاحبه گفته‌اند که چادرشان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند.


***

در این شماره همشهری آیه سه گفت‌وگوی ویژه دیگر نیز منتشر شده است.

گفت‌وگو با سلمان حدادی که از وهابی‌های بسیار تندرو بود و در نهایت با روضه سیدالشهدا شیعه شد.

گفت‌وگو با مادر شهیدان اصغری که پیکر پسر مفقودش پس از 31 سال پیدا شد، اما یک هفته پس از دفن او، پدر شهیدان از دنیا رفت. گفت‌وگوی دیگر این شماره نیز با حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسینی انجام شده که اشعار ماندگار بسیاری دارد، اما ترانه مدرس موش‌های او بسیار معروف شده است.

استاد شیخ حسین انصاریان، دکتر محمد حسین رجبی دوانی، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، حجت‌الاسلام فلاح زاده، دکتر سعید اسماعیلی، آیت‌الله محمد هادی فقهی و دکتر زهرا حجازی دوست نیز مثل هر شماره، به پرسش‌های مخاطبان این نشریه در حوزه‌های مختلف پاسخ داده‌اند.

شماره سی‌ام همشهری آیه با قیمت 2 هزار تومان از امروز در کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور توزیع شده است.

\

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین