عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
دولت عربستان در صدد است براي ساير كشور‌ها هم اين محدوديت را ايجاد كند و از تكرار سفر حجاج ديگر كشور‌ها هم جلوگيري كند و به نظر مي‌رسد با سيستم نرم افزاري آن‌ها تحت عنوان مسار الكترونيك كه امسال راه اندازي كرده‌اند بتوانند براي سالهاي آينده اين مسأله را كنترل كنند.
عقیق: رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص محدود كردن سفر زائرين به حج در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه حجم عظيمي از مشتاقان حج دركشورهاي مختلف سالهاي زيادي بايد به انتظار بنشينند تا بتوانند به حج مشرف شوند، وزارت حج عربستان از دو سال قبل مقرراتي وضع كرد كه اتباع كشورش هر ۵ سال يكبار مي‌توانند به حج مشرف شوند.

وي با اشاره به طولاني شدن زمان انتظار سپرده گزاران حج تمتع در ايران ادامه داد: در كشور ما نيز حدود ۱ميليون و ۵۰۰ هزار نفر جمعيت مشتاق كه فيش حج دارند در انتظار فرارسيدن نوبتشان به سر مي‌برند و اين قبيل قوانين مي‌تواند راه را براي كسانيكه هنوز موفق به انجام اعمال حج نشده‌اند هموار‌تر كند.

مهندس اوحدي در خصوص امكان ايجاد محدوديت براي ساير كشور‌ها گفت: دولت عربستان در صدد است براي ساير كشور‌ها هم اين محدوديت را ايجاد كند و از تكرار سفر حجاج ديگر كشور‌ها هم جلوگيري كند و به نظر مي‌رسد با سيستم نرم افزاري آن‌ها تحت عنوان مسار الكترونيك كه امسال راه اندازي كرده‌اند بتوانند براي سالهاي آينده اين مسأله را كنترل كنند.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به طرح توسعه مسجدالحرام اشاره كرد وافزود: طرح توسعه مسجدالحرام با انگيزه پذيرش زائر بيشتر، از دو سال قبل در حال انجام است و به همين منظور دولت عربستان ۲۰ درصد از ظرفيت تمامي كشور‌ها كم كرد وايران هم ظرفيتش ۲۰ درصد كم شد.

رئيس سازمان حج و زيارت با توجه به اتمام طرح توسعه مسجدالحرام تا دو سال آينده و قول وزير حج عربستان ابراز اميدواري كرد: انشالله بتوانيم براي حج ۹۵ ظرفيت و اعزام زائرين عزيز را به دو برابر افزايش داده و به ميزان ۱۲۰ هزار نفر در سال برسانيم.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین