عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
نرم‌افزار جامع تفاسیر نور، دایره‌المعارف چند رسانه‌ای قرآن کریم است که شامل متن کامل بیش از ۴۴۰ کتاب می‌شود و این نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تدوین و عرضه شد.
عقیق:نرم‌افزار جامع تفاسیر نور شامل متن کامل ۴۴۶ عنوان کتاب در ۲ هزار و ۵۶  جلد کتاب شامل متن کامل قرآن کریم، ۳۴۱ عنوان تفسیر فارسی و عربی، ۲۳ ترجمه فارسى، ۴۷ ترجمه در ۲۵ زبان دیگر است که در قالب چهار DVD تدوین شده است.

زبان کتب موجود در این نرم‌افزار آلبانیایی، آلمانی، اردو، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، بلغاری، بنگالی، بوسنیایی، ترکی استانبولی، روسی، سواحلی، عربی، فارسی، فرانسوی، لهستانی، مالایی، هندی، پرتغالی، چینی و ژاپنی است.

زبان واسط کاربری این نرم‌افزار فارسی، عربی و انگلیسی با موضوع قرآن و علوم قرآنی است که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل ویندوز را دارد.

این نرم‌افزار امکان جستجوی پیشرفته در ترجمه قرآن به ۱۳ زبان، تجزیه و ترکیب تمام آیات قرآن، ارتباط آیات با احادیث از جنبه‌های مختلف، امکان انتقال اطلاعات به محیط‌های Word و MS و حافظه موقت و یادداشت را دارد که موجب ارتقای کارآمدی برنامه در قسمت‌های پژوهش در متن، لغت‌نامه، ابزارهای متن و فهرست درختی می‌شود.

مخاطبان این نرم‌افزار عموم اشخاص، پژوهشگران علوم قرآنی، پژوهشگران معارف اسلامی و پژوهشگران علوم اسلامی می‌شوند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین