عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
رئیس ششمین جشنواره «هلهله فرشته ‌ها» گفت: این جشن در راستای فرهنگ سازی ازدواج آسان برگزار خواهد شد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی با اشاره به برگزاری جشن «هلهله فرشته ها» در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: این جشن در راستای فرهنگ سازی نسبت به ازدواج آسان در جامعه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که گرامیداشت جشن های مذهبی یکی از دیگر اهداف برگزاری مراسم «هلهله فرشته ها» است، تصریح کرد: در جامعه باید نسبت به شادی صحیح الگوسازی صورت گیرد و جشن «هلهله فرشته ها» در سنوات اخیر توانسته است این الگوسازی را در کشور انجام دهد.

رئیس ششمین جشنواره «هلهله فرشته ‌ها» افزود: در برخی از اقصی نقاط کشور نظیر تهران، مشهد، بروجن و کرمان مراسم مشابهی نظیر این جشن برگزار خواهد شد.

*سبک زندگی اهلبیت(ع) کارگشای زندگی جوانان

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه ازدواج فقط به ابعاد جسمی و دنیوی خلاصه نمی شود و روح ازدواج را امور معنوی تشکیل می دهند، تصریح کرد: در زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نکات نهفته ای وجود دارد که باید آن ها را تحت عنوان سبک زندگی برای جوانان تبیین کنیم.

وی افزود: هرساله پس از برگزاری جشن هلهله فرشته ها، بسیاری از جوانان با تاسی از زندگی ساده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و بهره گیری از سخنان مشاوران این مراسم، زندگی مشترک خود را تشکیل داده اند. 

*جذب مخاطب به هر وسیله ای خلاف شان اهل بیت(ع) است

رئیس ششمین جشنواره «هلهله فرشته ‌ها» با انتقاد از اینکه برخی افراد اقدام به برگزاری جشن هایی خلاف شان اهل بیت(ع) کرده اند، گفت: دعوت از هنرپیشه و استفاده از موسیقی های شاد برای جذب مخاطب بخشی از برنامه هایی است که متاسفانه در قالب جشن های شادی در قم مشاهده شده است در حالی که اگر حقیقت فرهنگ سبک زندگی به استماع مخاطبان برسد، آن ها جذب خواهند شد.

*تامین جهیزیه110 زوج نیازمند

حجت الاسلام والمسلمین مومنی همچنین به یکی دیگر از مهم ترین برنامه های «جشن هلهله فرشته ها» اشاره کرد و گفت: با همت خیرین، دفاتر بیوت مراجع تقلید و ارگان ها، 110 جهیزیه به زوج های جوان نیازمند اهدا خواهد شد که این مسئله نیز در راستای فرهنگ سازی امر ازدواج صورت می گیرد.  

وی در ادامه با بیان این که جشن «هلهله فرشته ها» با سخنرانی استاد برجسته حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی کارشناس امور خانواده برگزار می شود، تصریح کرد: همچنین حاج محمود کریمی، سید مهدی میرداماد و سید مجتبی بنی فاطمه از ذاکران اهل بیت(ع) به نوحه سرایی خواهند پرداخت.

رئیس ششمین جشنواره «هلهله فرشته ‌ها» افزود: این جشن با اجرای سید کاظم احمدزاده مجری برنامه جشن رمضان، شامگاه جمعه چهارم مهرماه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: شعرخوانی سید مجید برقعی و اجرای گروه تواشیح معراج از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جشن «هلهله فرشته ها» می باشد.

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن دیگری با عنوان «پای تخت آسمان» با حضور خانم دکتر فردوسی پور در روز شنبه از ساعت 15:30 در حسینیه شهدا خبر داد و گفت: در این مراسم که ویژه بانوان می باشد سید علی ضیا و سید مهدی تحویلدار به اجرای برنامه می پردازند و سید محسن بنی فاطمه در مدح امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) مدیحه سرایی می کند.  

*رسانه ها نقش موثری در ترویج ازدواج آسان داشته باشند

رئیس ششمین جشنواره «هلهله فرشته ‌ها» با بیان اینکه این دو جشن به همت هیئت یاز هرا(س) برگزار می شود، افزود: از تمام رسانه های استانی برای پوشش خبری جشن «هلهله فرشته ها» دعوت به عمل می آوریم و امیدواریم آن ها نقش موثر خود را در ترویج فرهنگ ازدواج آسان به خوبی ایفا کنند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین