عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
دکتر تیجانی
دکتر تیجانی گفت: اختلافات بین مسلمانان وهمی و سیاسی است؛ دشمنان به دنبال تفرقه هستند و سعی کردند بین پیروان اهل بیت(ع) و ائمه و امامان اختلاف بیافکنند در حالی که خدای ما واحد و اختلافی در قرآن و پیامبر(ص) نداریم.
عقیق: دکتر تیجانی گفت: اختلافات بین مسلمانان وهمی و سیاسی است؛ دشمنان به دنبال تفرقه هستند و سعی کردند بین پیروان اهل بیت(ع) و ائمه و امامان اختلاف بیافکنند در حالی که خدای ما واحد و اختلافی در قرآن و پیامبر(ص) نداریم.

دکترتیجانی در نشست علمی فرهیختگان کشورهای ایران و اندونزی، در پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: یکی از مهمترین تاکیدات خداوند در قرآن، وحدت و دوری از تفرقه است.

وی افزود: خداوند در قرآن و پیامبر اکرم و امام علی(ع) و حسنین(ع) و ائمه اطهار(ع) همگی ما را از تفرقه دور کرده اند و بر لزوم وحدت بین مذاهب اسلامی تاکید دارند.

تیجانی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارهای نزدیک شدن کشورهای اسلامی به یکدیگر، توسعه گفتگوهای فی مابین است؛ در واقع همه ما باهم برادر هستیم و این برادری فرمان و سنت خداست و از جمهوری اسلامی برای تشکیل این مجمع تقدیر می‌کنیم.

وی اهل بیت(ع) را کشتی نجات دانست و گفت: این سخن ،سخن من نیست بلکه حدیث نبوی است وهمه مسلمانان باید در محور محبت و ولایت اهل بیت(ع) قرار گیرند وگرنه نمی توانیم شاهد سعادت جامعه اسلامی باشیم.

این اندیشمند شیعی  با بیان این که در حقیقت همه ما برادر هستیم و این فرمان خداوند  است بیان داشت: پیامبر (ص) اهل بیت(ع)را مثل کشتی نوح دانستند و همه مسلمانان  بر این کشتی سوار هستند واین کشتی برای یک گروه خاص نیست، زیرا پیامبر(ص) اهل بیت(ع) را امانت گرانبها و سعادت بخش امت خویش معرفی کردند.

تیجانی خاطرنشان کرد: اختلافات بین مسلمانان وهمی و سیاسی است؛ دشمنان به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند و سعی کردند بین پیروان اهل بیت(ع) و ائمه و امامان اختلاف بیافکنند در حالی که خدای ما واحد است و اختلافی در قرآن و پیامبر(ص) نداریم.

وی اهل بیت(ع) را محور دین اسلام دانست و گفت: اهل بیت(ع)  محور وحدت هستند و شاید بین صحابه پیامبر کسی حرفی مطرح کند و اختلافاتی بوده باشد، ولی در خصوص اهل بیت(ع) هیچ شک و گمانی نیست، زیرا این بزرگان امانت ابدی پیامبر اکرم هستند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین