عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۹

عقیق: آنتون بارا نویسنده معروف مسیحی, همگام با عزاداران حسینی مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را پای پیاده طی کرد

به گزارش عقیق، نویسنده كتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» امسال همراه با خیل عظیم عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام ، مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را پای پیاده طی نمود.

آنتون بارا کتاب "حسین در اندیشه مسیحیت" را برای اولین بار در سال 1978 به رشته تحریر درآمد اما نویسنده از آن تاریخ به بعد و در اثر مطالعات بیشتر، اضافات و ملحقات زیادی به آن افزود و چاپ چهارم آن را در ماه های اخیر منتشر كرد، این كتاب تاكنون به 17 زبان ترجمه شده و در 5 دانشگاه نیز برای دوره های تكمیلی كارشناسی ارشد و دكتری مورد تأیید قرار گرفته است.

وی در کتاب " حسین در اندیشه مسیحیت " نوشته بود

"اگر امام حسین از آن ما مسیحیها بود, در هر سرزمینی برایش پرچمی می افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری می گذاشتیم و مردم را با نام او به مسیحیت فرا می خواندیم."

"امام حسين (ع) برای اصلاح امت جدش از جان خود گذشت, عاشورا روزی بود برای بیداری ادیان در تمامی قرنها".

"اسلام سرآغازش محمدي و استمرارش حسيني بود و قيام كربلا آغازش حسيني و تداومش زينبي بود. خداوند در هر برهه اي از زمان عده اي را برمي انگيزد تا دلها را مجدداً احيا كنند. حسين (ع) جزو آن احياگراني است كه با حركت خود بسياري از مردگان را احيا كرد."

نویسنده کتاب "حسین در اندیشه مسیحیت" كه سوری الاصل و ساكن كویت است خود نویسنده ای توانا وادیبی باذوق است و علاوه بر كتاب فوق 15جلد كتاب دیگر نیز به رشته تحریر درآورده كه بیشتر آنها در حوزه ادبیات و رمان و داستان می باشد. وی همچنین روزنامه نگاری است حرفه ای كه اخیراً چهل و یكمین سال فعالیت مطبوعاتی اش را آغاز كرده ، او در مجلات و روزنامه های معروف و مختلف فعالیت داشته و در حال حاضر سردبیر هفته نامه شبكه الحوادث كویت است.

«آنتوان بارا» تشیع را بالاترین درجات عشق الهی معرفی می كند و امام حسین(ع) را فقط متعلق به شیعه یا مسلمانان نمی داند بلكه متعلق به همه جهانیان می داند و او را با عبارت «حسین گوهر ادیان» معرفی می كند و در پایان، سخنش را با این عبارت به انتها می رساند كه «حسین علیه السلام در قلب من است.


کد خبرنگار: 212110


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین