عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
امام جمعه موقت تهران گفت: اطرافیان و نزدیکان آیت‌الله تهرانی می‌گویند که ایشان عنوان کرده بود دوست دارند در اربعین حسینی(ع) به دیدار آن امام همام نائل شوند.

عقیق: آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع عزاداران حسینی و تشییع‌کنندگان پیکر آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: گفته شد آیت‌الله تهرانی دوست داشت در اربعین به امام حسین(ع) بپیوندد و اکنون چنین شد و در این مکان مقدس آرام می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در روایتی از امام حسن (ع) آمده است که مؤمن نشانه‌هایی دارد؛ نخست اینکه مؤمن هم نماز واجبش را می‌خواند و هم نماز مستحبش که اسم آن نوافل است.

وی افزود: شیعه واقعی نمازش را اول وقت می‌خواند و هم به ملاقات خصوصی با خدا بها می‌دهد و با نوافل محبوب خدا می‌شود.

خاتمی با بیان اینکه عبادت سحر انسان را در مقابل انحراف بیمه می‌کند، گفت: خدا مؤمن سحر بیدار را در گرداب‌های زندگی تنها نمی‌گذارد و امام حسن عسکری(ع) فرمودند: در سحر تمام درهای خدا به روی بندگانش باز است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسانی که محبوب خدا شد، گوشش گوش خدایی می‌شود و چشم او چیزی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند. دست و زبانش نیز خدایی می‌شود. انسان مؤمن صورت و پیشانی خود را در مقابل خدا به خاک می‌گذارد.

وی در پایان ضمن اشاره به سند زیارت عاشورا از زبان امام حمد باقر(ع) گفت: زیارت عاشورا «حدیث قدسی است» و انسان اگر در گرفتاری‌ها زیارت عاشورا بخواند، خدا به وی کمک کند.


منبع: فارس

کدخبرنگار: 211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین